Reklama AdWords

Wyświetlenie reklamy następuje w wyniku wpisanego przez internautę „zapytania” a kliknięcie w reklamę pociąga za sobą opłatę którą pobiera firma Google.
To tyle jeśli chodzi o technikalia. Teraz garść bardziej przyjaznych informacji.
Narzędzie to pozwala za naprawdę niewielkie pieniądze spróbować swoich sił w reklamie internetowej. Jedynym minimalnym progiem jest opłata aktywacyjna w wysokości 20zł która pobierana jest natychmiast po założeniu konta AdWords. Wystarczy wpłacić np.: 40zł i mamy aż 20zł na zabawę w promocję naszego biznesu (oczywiście każde kolejne wpłaty nie są już obciążone żadną dodatkową opłatą i w całości przekazywane są na poczet kampanii reklamowej) Czytaj więcej…
20zł to z pewnością niewiele ale już nawet ta kwota pozwoli nam zobaczyć naszą reklamę w NAJPOPULARNIEJSZEJ wyszukiwarce na świecie! Kwota ta pozwoli na wyświetlenie naszej reklamy kilkadziesiąt razy oraz zagwarantuje że kilka osób kliknie w reklamę i odwiedzi reklamowaną stronę. To czy będą to osoby zainteresowane produktem lub usługą która jest promowana na stronie zależy od poprawnego zdefiniowania ustawień Google AdWords (których jest niemało i nawet mały błąd może spowodować że reklama nie będzie chciała się wyświetlić).
ukryj
Jak w takim razie zacząć?
Warto zastanowić się najpierw do kogo chcemy dotrzeć. Kim są ludzie których chcielibyśmy mieć na naszej stronie (ponieważ z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani naszą usługą). Następnie musimy wymyślić jakie „zapytania” będą oni wpisywali do wyszukiwarki chcąc znaleźć naszą usługę lub coś zbliżonego do naszej usługi. To pozwoli nam na przygotowanie słów kluczowych pod którymi będziemy się reklamowali.
Na co warto zwrócić uwagę?
Przed rozpoczęciem reklamy warto rozejrzeć się wśród agencji reklamowych które świadczą usługę reklamy w Linkach Sponsorowanych ponieważ niektóre agencje dają nawet 310zł na „dobry start” (warunkiem skorzystania z takiej promocji jest wpłacenie na reklamę minimum 1000zł netto co łącznie daje 1310zł na reklamę). Za te pieniądze z pewnością można przeprowadzić całkiem fajną kampanię reklamową i przeanalizować jej efekty (w tym miejscu odsyłam do naszego artykułu na temat analizy konwersji).
Ile to kosztuje?
Opłata pobierana jest za jedno kliknięcie w reklamę a cena kliknięcia wacha się od kilku groszy do nawet kilku złotych na bardzo popularne słowa takie jak „hotel”.
Ile czasu potrzeba na uruchomienie kampanii?
Ta forma reklamy pozwala na rozpoczęcie reklamy prawie natychmiast (najdłużej trwają przelewy bankowe).
Czy można uruchomić reklamę graficzną?
Tak. Reklama graficzna jednak nie pojawia się na stronach wyszukiwarki lecz na stronach partnerów Google to jest firm które zdecydowały się na swoich własnych stronach wyświetlać reklamy serwowane przez Google.
Czy warto korzystać z agencji reklamowej?
Z pewnością jeśli chcemy poważnie myśleć o tej formie reklamy to tak. Agencja przygotuje kilkaset słów kluczowych i będzie pilnowała aby pieniądze wydane na reklamę w maksymalnym stopniu przełożyły się na zarobek reklamowanej strony. Z pewnością będzie również rekomendowała podpięcie systemów analitycznych (tu znowu odsyłamy do naszego artykułu na temat analizy konwersji) które pozwolą znaleźć te słowa kluczowe w reklamie które powodują duże wydatki na reklamę a nie przynoszą nam tych internautów których byśmy chcieli mieć.
![]() |
Skorzystaj ze specjalnej oferty przygotowanej przez sprawdzonych partnerów dla czytelników drogowskaz.com.pl Zobacz szczegóły oferty |