Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach

Czym jest pozycjonowanie najłatwiej byłoby odpowiedzieć na kilku przykładach, które przytaczamy poniżej. Pozwolą one obrazowo odpowiedzieć na najważniejsze pytania jakie pojawiają się w przypadku tej usługi.




Jak to działa?

Ideą pozycjonowania jest skłonienie wyszukiwarek internetowych do wyświetlania linków do pozycjonowanego serwisu internetowego wysoko wśród wyników wyszukiwania. Z powodu przytłaczającej popularności wyszukiwarki Google (zwłaszcza w Polsce) w większości przypadków rekomendowane jest pozycjonowanie właśnie w tej wyszukiwarce. Według stanu na dzień 27 X 2008 wyszukiwarka Google ma 92.7% użytkowników a co za tym idzie wypozycjonowanie w tylko tej jednej wyszukiwarce pozwala dotrzeć do blisko 93% ludzi korzystających z wyszukiwarek (źródło: ranking.pl). Czytaj więcej…

Ideą pozycjonowania jest skłonienie wyszukiwarek internetowych do wyświetlania linków do pozycjonowanego serwisu internetowego wysoko wśród wyników wyszukiwania. Z powodu przytłaczającej popularności wyszukiwarki Google (zwłaszcza w Polsce) w większości przypadków rekomendowane jest pozycjonowanie właśnie w tej wyszukiwarce. Według stanu na dzień 27 X 2008 wyszukiwarka Google ma 92.7% użytkowników a co za tym idzie wypozycjonowanie w tylko tej jednej wyszukiwarce pozwala dotrzeć do blisko 93% ludzi korzystających z wyszukiwarek (źródło: ranking.pl). Wyniki wyszukiwania prezentowane są przez wyszukiwarkę w efekcie wpisania przez internautę „zapytania” (zwanego inaczej „słowami kluczowymi” lub „frazami”) , dlatego też o pozycjonowaniu można mówić tylko w kontekście konkretnych słów kluczowych wybranych do pozycjonowania. Nie ma zatem możliwości wypozycjonowania strony „ot tak po prostu” dla dowolnego „zapytania”. Trzeba wybrać te najważniejsze dla danej branży „zapytania”, które z największym prawdopodobieństwem przyniosą na stronę tych internautów na których nam zależy.

Przykład:

Firma X zajmuje się sprzedażą ofert noclegowych tylko i wyłącznie w Bułgarii. W takim przypadku można pozycjonować się pod „zapytaniem” (wczasy w Bułgarii, wczasy Bułgaria, kwatery Bułgaria, noclegi Bułgaria). Te słowa z pewnością przyniosą dość dobrych potencjalnych klientów ponieważ wyraźnie są oni zainteresowani wypoczynkiem w Bułgarii.

Można zastanowić się nad szerszym gronem internautów którzy po prostu szukają wypoczynku ale jeszcze nie mają określonych destynacji. W takim przypadku należałoby pozycjonować słowa (wczasy, tanie wczasy, wypoczynek, wczasy za granicą itd….)

Z pewnością błędem w takim przypadku byłoby pozycjonowanie pod słowami typu (wczasy w Turcji, wakacje w Ustce, wczasy w Polsce) ponieważ grupa ludzi którzy szukają tych słów wyraźnie określa gdzie chce jechać i nie są to miejsca które firma może zaproponować w swojej ofercie.

W pozycjonowaniu należy skupiać się na znalezieniu takich możliwie ogólnych fraz, które są bardzo często wyszukiwane przez internatów. To one przyniosą największą ilość internautów i potencjalnych klientów. Tylko w takich przypadkach pozycjonowanie jest racjonalne kosztowo, bowiem za pozycję każdej z naszych fraz musimy zapłacić, niezależnie od ilości kliknięć, które taka fraza przyniosła. ukryj
Jak wybrać najlepsze dla mnie słowa kluczowe?

Najłatwiejszym rozwiązaniem jest zdanie się na opinię firmy zajmującej się pozycjonowaniem. To pracownicy takiej firmy zarekomenduja popularne słowa z danej branży i wycenią je. Warto przynajmniej rozważyc ich rekomendacje, znają oni bowiem specyfikę różnych branż i okresowo pojawiające się natężenia (tzw. sezonowość) wyszukiwań poszczególnych fraz. Jeśli jednak chcesz sam spróbować swoich sił i przygotować własną listę słów kluczowych trzeba będzie skorzystać z kilku narzędzi które pomogą w wyborze. Czytaj więcej…

Najłatwiejszym rozwiązaniem jest zdanie się na opinię firmy zajmującej się pozycjonowaniem. To pracownicy takiej firmy zarekomenduja popularne słowa z danej branży i wycenią je. Warto przynajmniej rozważyc ich rekomendacje, znają oni bowiem specyfikę różnych branż i okresowo pojawiające się natężenia (tzw. sezonowość) wyszukiwań poszczególnych fraz. Jeśli jednak chcesz sam spróbować swoich sił i przygotować własną listę słów kluczowych trzeba będzie skorzystać z kilku narzędzi które pomogą w wyborze.

Pierwszym i najważniejszym jest: http://www.google.com/insights/search/ Insights for Serach firmy Google. Narzędzie to pozwala zobaczyć na wykresie popularność wybranych słów, zawęzić wyniki tylko do wybranego kraju (np. Polski), zobaczyć dane dla wybranego przedziału czasowego (dzięki czemu zyskujemy bardziej szczegółowy wynik) jak również porównać ze sobą do pięciu różnych słów.

Na dole wyniku dla wpisanego przez nas słowa otrzymujemy dodatkowo do dziesięciu innych podobnych i popularnych słów z których można skorzystać oraz słowa również blisko powiązane z wpisanym przez nas które w ostatnim czasie zyskują na popularności (oznacza to że warto pozycjonować się pod nimi właśnie teraz, bo będzie to w miarę łatwe, a zaowocuje w przyszłości większym ruchem, bowiem zainteresowanie internautów tymi frazami rośnie). ukryj
Ile za to zapłacę?

Opłaty za pozycjonowanie pobierane są w różny sposób w zależności od sposobu jaki został uzgodniony pomiędzy Tobą, a firma pozycjonerską:

Najbardziej popularne modele to:
1) opłata uzależniona od wyniku pozycjonowania za każde z wybrane słów kluczowych, które znalazło się na zawartej w umowie pozycji (przeważnie 1-20, 1-10 lub nawet 1-5)
2) stała miesięczna opłata pobierana bez względu na rezultaty pozycjonowania
Czytaj więcej…
Ad.1. W tym przypadku wspólne z firmą pozycjonującą wybieracie słowa kluczowe które będą pozycjonowane. Firma pozycjonująca przedstawia ceny za każde z tych słów. Przykład: wypozycjonowanie słowa „wczasy w Bułgarii” na pozycje między 10 a 20 będzie kosztowało 300 zł, za osiągnięcie pozycji w przedziale 5-10 zapłacimy 350 zł, a na pozycje 1-5 nawet 450 zł za jeden miesiąc (przy założeniu cennika za pozycje 1-20. Przy wyborze cennika z mniejszym zakresem pozycji, np. 1-10, ceny będą odpowiednio wyższe).

Inne bardziej ogólne słowo (np. „wczasy”), tym wypozycjonowanie go będzie kosztowało więcej (bo jest bardziej ogólne a co za tym idzie trudniejsze do wypozycjonowania), a więc w naszym przykładzie będziemy mieli następujące stawki:

pozycje między 10 a 20 będzie kosztowało 500 zł, za osiągnięcie pozycji w przedziale 5-10 zapłacimy 600 zł, a na pozycje 1-5 nawet 750 zł za jeden miesiąc.

Jeśli do pozycjonowania wybierzemy oba słowa kluczowe i w wyniku pozycjonowania pod oboma słowami nasza strona pojawi się na miejscu 8, wówczas cena jaką będzie trzeba zapłacić, to suma obu słów na tych pozycjach czyli 350 zł (za „wczasy w Bułgarii”) + 600 zł (za „wczasy”). A więc łącznie 950 zł za miesiąc.

Ceny pozycjonowania uzależnione są również od ilości wybranych słów tj. im więcej słów do pozycjonowania wybierzemy tym cena za jedno maleje oraz jest większe pole manewru do negocjacji z firmą zajmującą się pozycjonowaniem

Ad2) W przypadku miesięcznego ryczałtu po wybraniu słów kluczowych do pozycjonowania ustalamy z firmą pozycjonującą cenę miesięczną za wszystkie wybrane słowa łącznie. Taką metodę rozliczeń stosuje się w przypadku większych kontraktów na pozycjonowanie kilkudziesięciu lub nawet kilkuset słów kluczowych. Ceny jednostkowe są wtedy znacząco niższe niż w przypadku wyceny za poszczególne słowa kluczowe, jednak w takim przypadku płacimy za „starania”, a nie za efekty. Oznacza to, że płacimy co miesiąc stałą ustaloną kwotę ryczałtową, jednak firma pozycjonująca nie daje nam gwarancji, że pozycjonowanie się powiedzie. ukryj

Jaki jest minimalny czas korzystania z tej usługi oraz jaki jest rekomendowany czas pozycjonowania?

Pozycjonowanie to proces długotrwały i nie należy spodziewać się dobrych lub jakichkolwiek wyników w pierwszych miesiącach pozycjonowania (tak, tak moi Drodzy, dobre i skuteczne pozycjonowanie nie przynosi efektów w krótkim okresie czasu, za to pozwala na dotarcie do szerokiego grona internautów). Pozycje strony w pierwszych miesiącach pozycjonowania ulegają znaczącym wahaniom i dość częstą sytuacją jest znaczący spadek po rozpoczęciu pozycjonowania. W dłuższym jednak okresie pozycje stabilizują się i powoli zaczynają się poprawiać osiągając w końcu oczekiwane pozycje. Czytaj więcej…
Pozycjonowanie to proces długotrwały i nie należy spodziewać się dobrych lub jakichkolwiek wyników w pierwszych miesiącach pozycjonowania (tak, tak moi Drodzy, dobre i skuteczne pozycjonowanie nie przynosi efektów w krótkim okresie czasu, za to pozwala na dotarcie do szerokiego grona internautów). Pozycje strony w pierwszych miesiącach pozycjonowania ulegają znaczącym wahaniom i dość częstą sytuacją jest znaczący spadek po rozpoczęciu pozycjonowania. W dłuższym jednak okresie pozycje stabilizują się i powoli zaczynają się poprawiać osiągając w końcu oczekiwane pozycje.

Zwrócić trzeba tu jednak uwagę na fakt, iż przerwanie pozycjonowania w momencie gdy tylko pozycje osiągną oczekiwane przez nas rezultaty jest najgorszym możliwym rozwiązaniem. Nie istnieje bowiem coś takiego, jak jednorazowe pozycjonowanie. Niemal na pewno okaże się, że nasza strona będzie szybko spadała, często poniżej pozycji sprzed rozpoczęcia pozycjonowania. Firma pozycjonerska pobiera wynagrodzenie za dwa aspekty swojej pracy:

1. optymalizację strony i początkowe wypozycjonowanie jej w celu osiągnięcia wysokich pozycji, oraz

2. bieżącą opieke nad stroną i dbanie o utrzymanie wysokich pozycji.

Minimalny okres, na który podpisywana jest umowa na pozycjonowanie, to przeważnie 6 miesięcy. Wynika to z faktu, iż na rzecz wypozycjonowania strony firma pozycjonerska musi wykonać poważną pracę, za którą w pierwszym okresie współpracy nie pobierze ani złotówki (chyba że pobierana jest opłata „na wejście”, przed którą bardzo przestrzegamy. Po co płacić z góry, jeśli nie mamy pewności, czy wysiłki formy pozycjonerskiej będą owocne). W przypadku bardzo trudnych słów (bardzo popularnych, pod którym jest ogromna konkurencja) zdarza się iż minimalny okres, na który firma pozycjonująca zgodzi się podpisać umowę, to nawet 12 miesięcy.

Przestrzegamy tu przed firmami, które twierdzą że wypozycjonują Twoją stronę w ciągu tygodnia i proponują że opłata za taką usługę to tylko kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych i w dodatku jest to proces jednorazowy. Ta usługa tak nigdy nie działała, nie działa i nie będzie działać. Przykłady tego typu podejrzanych usług można szybko znaleźć na Allego wpisując słowo „pozycjonowanie”. Z pewnością znajdziecie tam takie oferty jak pozycjonowanie za 9,99zł z gwarancją pierwszej pozycji. Z całą stanowczością radzimy nie korzystać z tego typu usług ponieważ przynoszą one więcej szkody niż pożytku. W szczególności istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że osoby oferujące takie usługi posługują się nieakceptowanymi dla wyszukiwarek metodami, które w krótkim okresie mogą przynieść pożądany efekt (osięgnięcie czołowych pozycji), ale zaraz potem, gdy tylko wyszukiwarka zdiagnozuje przyczyny wzrostu pozycji takiej strony, mogą zaowocować nawet dożywotnim usunięciem strony z wyszukiwarki. ukryj

Jakie zagrożenia niesie za sobą pozycjonowanie?

No cóż. Niestety ta usługa nie jest wolna od wad. Tak naprawdę istnieje tu jeden podstawowy problem, a mianowicie korzystanie z niedozwolonych praktyk Jeżeli skorzystamy z usług firmy, która obiecuje nam złote góry w krótkim okresie czasu (np.: tydzień lub dwa) oznacza to, że firma ta będzie starała się bez względu na wszystko podnieść pozycje strony.Czytaj więcej…
No cóż. Niestety ta usługa nie jest wolna od wad. Tak naprawdę istnieje tu jeden podstawowy problem, a mianowicie korzystanie z niedozwolonych praktyk Jeżeli skorzystamy z usług firmy, która obiecuje nam złote góry w krótkim okresie czasu (np.: tydzień lub dwa) oznacza to, że firma ta będzie starała się bez względu na wszystko podnieść pozycje strony. Jest bardzo prawdopodobne, że w pierwszym momencie im się to uda ponieważ wyszukiwarka zobaczy, że jakaś strona zyskuje sobie ogromną popularność, więc podniesie jej pozycję. W którymś jednak momencie wyszukiwarka zobaczy, że jest to tylko sztuczne zwiększenie popularności i z dużym prawdopodobieństwem „ukarze” stronę obniżając wynik przykładowo o 1000 pozycji co jest niemal równoznaczne z jej usunięciem. ukryj


Jak widać pozycjonowanie to bardzo dobra metoda promocji i z pewnością rekomendujemy korzystanie z tej usługi.




Skorzystaj ze specjalnej oferty przygotowanej przez sprawdzonych partnerów dla czytelników drogowskaz.com.pl

Zobacz szczegóły oferty





MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl