Co jest ważne dla klientów biznesowych?

W badaniu rynku przeprowadzonym na zlecenie firmy HRS, pytano respondentów o najważniejsze czynniki poszukiwane przez klientów korporacyjnych. Na pierwszym miejscu zostały wskazane wygodne łóżko oraz bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi.

Dwa główne czynniki, które warunkują udany pobyt to według respondentów wygodne łóżko, wskazane przez 28 % respondentów, oraz bezpłatny dostęp do Internetu (Wi-Fi) – 25 % badanych. Wyniki pokazują, że podczas podróży służbowej liczy się zarówno komfortowy wypoczynek i sen oraz możliwość korzystania z Internetu, niezbędnego do pracy podczas delegacji. Analiza wskazuje, że wygodne łózko wskazywały głównie kobiety, zaś mężczyźni częściej wybierali dostęp do Internetu.

logo_hrs

Na kolejnym miejscu w badaniu wskazywano smaczne śniadanie – aż 15 % badanych. Przy obecnych trendach, które zmierzają do wyłączania śniadań ze świadczeń hotelowych, goście zagraniczni częściej rezerwują nocleg, tam gdzie posiłek zostanie wliczony w rozliczenie podróży. Sama jakość śniadań jest także ważna. Zyskują hotele, które nie oszczędzają na gatunku kawy czy jakości pieczywa. Zaobserwować można wręcz przywiązanie klientów do hoteli, w których śniadanie jest różnorodne i smaczne – zauważa Agnieszka Sapa, dyrektor Działu ds. Współpracy z Hotelami HRS Polska.

Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się również hotele, w których jest możliwość bezpłatnej anulacji rezerwacji do godziny 18.00 planowanego dnia przyjazdu, zaś najmniej docenianym czynnikiem jest darmowy parking na terenie hotelu.

Miła obsługa oraz duży pokój liczą się dla mniej niż 10% badanych. Podróżujący biznesowo mało czasu spędzają w pokoju hotelowym (jeśli już to raczej śpią lub pracują), tym samym mają niewielki kontakt z obsługą hotelową. Miła obsługa może być również traktowana jako standard i podstawa funkcjonowania dobrego hotelu. Na miłą obsługę zwracają uwagę raczej starsi respondenci, niż ci z młodszej grupy wiekowej.

Warto zwrócić uwagę, że fakt, iż to, że osoby podróżujące służbowo cenią dany , nie jest uzależnione od ilości gwiazdek, które posiada, ale od wielu innych czynników. Jakość śniadania może być różna, a bezpłatny dostęp do internetu nie jest standardem, na przykład w hotelach cztero czy pięcio gwiadkowych. Wybierając hotele dla pracowników firmy warto więc zwrócić uwagę na hotele nominowane w popularnych plebiscytach, jak np. ROKU.

Badanie zostało wykonane metodą CAWI na próbie N=520 respondentów (firmy 10+ prac.) – osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy podróżowały biznesowo z noclegiem w hotelu lub planują taką podróż. Badanie zrealizowane zostało w dniach 20-22 września.

Źródło: ttg.com.pl



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka cookies | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl