Hotelowy Dział Służby Pięter Sieci Qubus

Często niedoceniany, pracujący w cieniu, a jednak to ich praca jest tak bardzo widoczna i ważna w każdym hotelu. Dział służby pięter to jeden z ważniejszych elementów mających wpływ na funkcjonowanie hotelu.

Czystość , wysoki poziom usług, dobra obsługa i jakość potraw są czynnikami, które najczęściej decydują o wyborze hotelu przez klienta i to właśnie te części składowe pobytu są najbardziej weryfikowane podczas pobytu gościa. Czysty, pachnący pokój, wygodne łóżka, elegancka łazienka, te elementy wpływają często na ocenę przez Gościa całego hotelu. Pracownicy Służby Pięter grają zatem główną rolę w sprzedaży najważniejszego produktu hotelu, jakim jest właśnie komfortowy nocleg w standardowych pokojach i apartamentach.

Zadania Działu Służby Pięter to nie tylko utrzymanie czystości w pokojach hotelowych i na korytarzach. Zazwyczaj jest to także wymiana i ewidencja pościeli, ręczników, materiałów reklamowych. Pracownik Służby Pięter ma obowiązek informowania przełożonego o brakach i usterkach w pokojach, zgłaszania i ewidencji rzeczy pozostawione przez Gości hotelowych. Jest on odpowiedzialny również za współpracę z pralnią oraz realizowanie życzeń Gości dotyczących np. dodatkowej usługi sprzątania, ręczników itp.

th_350x241x100_w0logo-5.gif

Najważniejszym zadaniem pracownika Służby Pięter jest sprzątanie pokoju hotelowego. Służba Pięter zaczyna od otworzenia okien, wyrzucenia śmieci z pokoju i łazienki i sprawdzenia zawartości mini baru. Następnie wynosi wykorzystaną bieliznę pościelową i ręczniki, ścieli łóżka oraz sprząta łazienkę. W dalszej kolejności odkurza i wyciera kurze, dokłada ręczniki, wodę mineralną i materiały reklamowe. Na koniec sprawdza wyposażenie. Jeśli nie ma żadnych usterek pokój zostaje wprowadzony do systemu sprzedaży.

W pokojach często znajdowane są różne rzeczy pozostawione przypadkowo przez Gości hotelowych. Najczęściej są to wszelkiego rodzaju ładowarki (od telefonów, laptopów, maszynek do golenia, szczoteczek do zębów itp.), kosmetyki, biżuteria, odzież, pieniądze czy dokumenty. Zdarzają się także zabawne niespodzianki np. główka kapusty w szafie oraz kilka zniczy. W każdym tego typu przypadku Pracownik Służby Pięter stosuje standard ewidencji rzeczy pozostawionych. Informuje o znalezionej rzeczy przełożonego lub recepcję hotelową. Sprawdza czy Gość opuścił już , jeśli nie przedmiot zostaje mu zwrócony przy wymeldowaniu. Jeśli Gość już wyjechał rzecz jest dokładnie opisywana w Raporcie Rzeczy Znalezionych.

CIEKAWOSTKI

W Qubus Hotel są 1462 pokoje. Sieć jest na 5 miejscu w rankingu 30 największych graczy hotelowych w Polsce w 2012r. (Zestawienie „raport z rynku hotelarskiego w Polsce 2012” przygotowane przez „Hotelarz” )

W całej sieci jest ponad 4 000 antyalergicznych poduszek i kołder, które są regularnie dezynfekowane. Mamy też 2448 łóżek, 6296 ręczników w ciągłym obiegu.

Pani pokojowa sprząta średnio 210 pokoi w miesiącu. Sprzątanie 1 pokoju zajmuje ok. 20-25min. Średnia wieku pracowników Służby Pięter w Qubus Hotel to 42 lata.

Jesteśmy firmą, która popiera ideę odpowiedzialnego biznesu także w tematyce ekologii. W związku z tym redukujemy ilości opakowań poprzez stosowanie koncentratów. Raz w miesiącu przeprowadzamy kontrolę stężenia dozowanych środków, a w naszych łazienkach Goście znaleźć mogą informację na temat tego jak oszczędzać wodę.

Źródło: informacja prasowa



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka cookies | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl