Poland, your health destination
Od pewnego czasu mówi się coraz głośniej o tym, że Polska staje się popularną destynacją turystyki medycznej. W zeszłym roku nasz kraj odwiedziło aż 500 tys. turystów pragnących poddać się leczeniu w Polsce.
Usługi medyczne to bardzo lukratywna branża. Polska słynie ze stosunkowo niskich cen o wysokiej jakości usług medycznych. Tą prawidłowość zauważa coraz więcej mieszkańców państw Europy Zachodniej. Do promocji usług medycznych w naszym kraju powstał program Poland, your health destination, do którego należy już ponad 40 centrów leczniczych i szpitali.

Źródło:www.sxc.hu
Ceny usług medycznych w Polsce są niemalże 80% niższe niż w innych częściach świata. Przykładowo zabieg wstawiania implantu zęba, który w Polsce kosztuje średnio 608 euro, a w Wielkiej Brytanii jego cena może być nawet pięciokrotnie wyższa. Podobna sytuacja dotyczy skomplikowanych operacji takich jak wstawianie bypassów – w naszym kraju jej koszt to około 7600 euro, zaś w Wielkiej Brytanii ten sam zabieg to koszt około 17 tysięcy euro. Koszty zakwaterowania i utrzymania w Polsce są również nieporównywalnie niższe, dlatego obcokrajowcy chętnie przechodzą u nas okres rekonwalescencji, rehabilitacji często nawet z osobą towarzyszą.
Z pomocą programu Poland, your helath destination Polska stara się budować wizerunek bezpiecznego, nowoczesnego kraju o wysokim poziomie usług medycznych. Program był już promowany na targach w Monako, Moskwie i Miami.
W dziedzinie turystyki medycznej najważniejszymi konkurentami Polski są bez wątpienia: Turcja, Tajlandia i Indie, które zdążyły już wyrobić sobie solidną markę na rynku.
Zalety usług medycznych w naszym kraju docenili już Rosjanie, którzy są zainteresowani głównie wizytami w sanatoriach, Anglicy którzy przyjeżdżają na kompleksowe zabiegi dentystyczne. Niemcy najczęściej wybierają centra beauty&spa, zaś Włosi preferują zabiegi medycyny estetycznej.
Źródło: www.ttg.com.pl