Restauratorze! Sięgnij po SMS-y
Czy pomyślałeś kiedyś o wykorzystaniu SMS-ów w swoich kontaktach z klientami? Czy wiesz, że każda osoba odwiedzająca Twoją restauracją ma co najmniej jeden telefon komórkowy? Wykorzystaj to jako sposób kontaktu z gośćmi.
Codziennie użytkownicy telefonów komórkowych przesyłają sobie tysiące SMS-ów. Wiele z nich to wiadomości reklamowe. Czemu wciąż tak mała liczba restauratorów, korzysta z tego kanału informowania swoich klientów o ofercie? Każdy restaurator może budować swoją bazę kontaktów powoli i od podstaw. Można to zrobić prosząc klientów o wypełnienie krótkiego formularza lub uzupełnienie swoich danych na stronie www. Spróbuj i sprawdź jakie efekty przyniesie taka forma promocji.
1. Twórz oferty-niespodzianki
Jeśli w Twojej restauracji chwilowo brakuje gości, zaskocz ich i stwórz trwającą jedno popołudnie wyjątkową ofertę. Wyślij SMS z zaproszeniem na obiad w atrakcyjnej cenie. Spontaniczny marketing jest przyjemny i skuteczny. Sprawia, że ludzie chcą być na liście odbiorców Twoich wiadomości.
2. Wysyłaj kody promocyjne
SMS to idealny sposób na obdarowywanie Twoich klientów. Spróbuj wysyłać wiadomości z unikalnymi kodami rabatowymi. Zachęcisz ich w ten sposób do ponownego odwiedzenia Twojej restauracji. Klienci będą zadowoleni, a Ty zmierzysz efektywność promocji, weryfikując liczbę wykorzystanych kodów!

Źródło: http://www.sxc.hu
3. Składaj życzenia urodzinowe
Niech Twoi klienci wiedzą, pamiętasz o ich świętach. Dzięki SMS możesz złożyć życzenia urodzinowe albo zaprosić jubilata na bezpłatny deser. Pamiętaj tylko, aby wiadomość została wysłana o w miarę wczesnej porze, aby mógł na spokojnie wszystko zaplanować.
4. Informuj o wydarzeniach
Organizujesz koncert, pokaz kulinarny lub artystyczny? Poinformuj o tym swoich klientów przez SMS. Zrób to z kilkudniowym wyprzedzeniem. To świetna okazja żeby wysłać specjalne zaproszenia. Możesz wysłać przypomnienie w dniu imprezy.
5. Kieruj na stronę www
Liczba użytkowników smartfonów stale rośnie. Wykorzystaj to! Dodaj do wiadomości adres www Twojej restauracji. Dzięki temu wzbudzisz ciekawość klientów i zwiększysz ruch na stronie. Co ważne, możesz w ten sposób przekazać więcej informacji.
6. Nadawaj komunikaty specjalne
Od czasu do czasu możesz informować klientów o tym, co dzieje się w Twojej restauracji. Nowe danie w menu, uruchomienie profilu na Facebooku czy okrągły jubileusz to doskonała okazja żeby wysłać wiadomość.
7. Organizuj konkursy
Angażuj swoich klientów i zachęcaj ich do rywalizacji. Zadaj krótkie pytanie np. dotyczące oferty Twojej restauracji. Pora obiadowa to najlepszy moment w ciągu dnia. Zwycięzcom wyślij powiadomienie o możliwości odbioru nagrody. W ten sposób zachęcisz klientów do przejrzenia menu..
Te i wiele innych to świetne sposoby na przyciągnięcie klientów w momentach niespodziewanego zastoju i zatrzymanie ich na dłużej. Takie zabiegi mogą sprawić, że jednorazowy klient może zostać na stałe.
Źródło: www.horecanet.pl