Mobilny LOT – w telefonie i na tablecie
Rezerwacje biletów z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie, łatwy i szybki dostęp do informacji, intuicyjna nawigacja oraz nowoczesny i przyjazny projekt graficzny. LOT uruchamia rozwiązania mobilne z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Od dzisiaj pasażerowie mogą korzystać z usług LOT Mobile czyli z mobilnej wersji strony lot.com (m.lot.com) oraz aplikacji na smartfony i tablety (Android i iOS).
To kolejna, wprowadzona w ostatnim czasie inicjatywa LOT-u, która poprawia pasażerom dostęp do informacji, podnosi jakość usług i ułatwia podróż polskimi liniami. Tworząc nowe rozwiązania, LOT kierował się zasadą ”anytime, anywhere”. Daje to wiele korzyści pasażerom, którzy w każdej chwili i z każdego miejsca mogą m.in. zaplanować podróż sprawdzając rozkład lotów, zarezerwować bilet, odprawić się na rejs i sprawdzić status swojego lotu. Zyskują także nieograniczony dostęp do pełnej oferty firmy oraz informacji przydatnych w podróży np. o limicie bezpłatnego bagażu. Aplikacje LOT-u można pobierać bezpłatnie z dwóch źródeł: AppStore i GooglePlay.

Nowe rozwiązania mobilne zostały opracowane z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. LOT jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która zastosowała w pełni tzw. Cloud Computing (potocznie mówiąc ”przechowywanie danych w chmurze”) na tak dużą skalę w procesie tworzenia aplikacji. Cloud Computing to model zarządzania środowiskiem IT z rozwiązaniami zapożyczonymi z ideologii funkcjonowania w sieci internetowej. Odpowiada on na potrzeby wynikające z coraz większej liczby połączonych urządzeń, ciągłych strumieni informacji i aplikacji WEB 2.0, takich jak otwarta współpraca, sieci społecznościowe i rozwiązania mobilne. Rozwiązania technologiczne to nie jedyne zalety nowej strony m.lot.com i aplikacji.
Na pasażerów czeka również nowoczesna i przyjazna dla oka grafika oraz intuicyjna nawigacja. Mobilna strona początkowo będzie dostępna w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej. Docelowo jednak m.lot.com będzie przetłumaczona na inne języki obce według potrzeb rynków sprzedaży LOT-u m.in. na język niemiecki, rosyjski, francuski czy hiszpański.
Źródło: informacja prasowa