Europejski rynek podróży służbowych: wzrost z jednoczesną kontrolą wydatków
Firma Travelport, jeden z największych dostawców systemów dystrybucji i rozwiązań e-commerce dla światowej branży turystycznej, opublikowała raport z badania dotyczącego europejskiego rynku podróży służbowych*. Wyniki tego badania, przeprowadzonego przez firmę PhoCusWright, wskazują na powrót rynku europejskiego na ścieżkę wzrostu przy jednoczesnym zaostrzeniu polityk podróży służbowych przez przedsiębiorstwa oraz istotnych zmianach w zachowaniu konsumentów.

Badanie pokazuje również, że trend oszczędnościowy utrzyma się w dłuższym okresie, ponieważ przedsiębiorstwa dążą do zapewnienia przestrzegania regulaminów podróży służbowych przez pracowników poprzez ograniczenie podróży klasami typu premium oraz korzystanie z usług preferowanych dostawców.
Pojawił się też nowy rodzaj konsumentów: osoby, które chcą mieć większe możliwości rezerwacji podróży online. To młodsze pokolenie pracowników odbywających podróże służbowe coraz częściej korzysta z technologii mobilnych do wyszukiwania i rezerwacji podróży. Przewiduje się, że w 2013 r. i w latach kolejnych wzrośnie liczba rezerwacji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych.
Przeprowadzone badanie potwierdza wzrost na europejskim rynku podróży służbowych:
– Całkowita wartość europejskiego sektora turystycznego wzrosła o 3,9% do poziomu 218 mld EUR.
– Wartość europejskiego rynku podróży służbowych wzrosła o 4,4% do poziomu 38,9 mld EUR.
– Prognozuje się, że do roku 2014 europejski sektor turystyczny osiągnie wartość 230 mld EUR.
– W przypadku organizatorów podróży służbowych działających online przewiduje się, że w latach 2013 i 2014 liczba rezerwacji wzrośnie o odpowiednio 16% i 13%.
Trend oszczędnościowy w przedsiębiorstwach niesie ze sobą różne konsekwencje: na przykład europejskie tanie linie lotnicze rozszerzają swoje sieci połączeń, a niektórzy tradycyjni przewoźnicy je ograniczają. Korzystają na tym również przewoźnicy kolejowi, u których koszt podróży jest często niższy. Kolej przejęła od linii lotniczych ponad 50% udziału w rynku połączeń, gdzie podróż trwa do 3,5 godz.
„Rosnące zapotrzebowanie na podróże służbowe oraz bardziej rygorystyczna kontrola wydatków przedsiębiorstw na ten cel stwarza nowe możliwości dla firmy Travelport” — powiedziała Aleksandra Tomaszewska, dyrektor ds. sprzedaży w polskim oddziale Travelport.
„Naszą odpowiedzią na obecne trendy i wyzwania rynkowe jest Tripgate — nowe rozwiązanie typu Corporate Booking Tool, stworzone z myślą o zapewnieniu biurom podróży i przedsiębiorstwom większej kontroli nad rezerwacjami podróży służbowych”.
Pełna analiza europejskiego rynku podróży służbowych jest dostępna tutaj.
Źródło: Informacja prasowa