Gdańsk zwycięzcą portugalskiego festiwalu ART & TUR

gdansk-convention-bureau

Film promocyjny Gdańsk Convention Bureau „Gdansk & Region 4 in 1” otrzymał nagrodę za najlepszy scenariusz na Art & Tur – Międzynarodowym Festiwalu Filmów Turystycznych w Portugalii. Film prezentuje województwo pomorskie, jako atrakcyjną destynację dla turystyki biznesowej z unikalną ofertą odwołującą się do wyróżników: bursztynu, morza, zamków gotyckich i Solidarności. Film jest zrealizowany w wersji dłuższej, złożonej z czterech tematycznych części oraz oddzielnych, minutowych spotów dla każdego produktu.

Złoty Kogut za Najlepszy Scenariusz dla filmu z Gdańska to jedna z głównych nagród filmowego konkursu. Nagrodę w imieniu GCB odebrała reżyserka i autorka scenariusza, Alicja Kosicka z Inspiros Consultig Group. Filmy oceniało międzynarodowe jury z Portugalii, Hiszpanii, Francji, Niemiec i Polski złożone z ekspertów z różnych dziedzin: kina, dziennikarstwa, telewizji, turystyki i marketingu w tym między innymi: Juan Francisco Rivero, Fernando Santos, Fernando Faria Paulino, Michael Schoen, Eduardo Pinto, Ewa Kotus.

„Wiele miast na świecie szuka filarów, na których może oprzeć swoje działania marketingowe. My jesteśmy o krok dalej. Promujemy Gdańsk i Region poprzez cztery produkty turystyki biznesowej: bursztyn, morze, zamki gotyckie i Solidarność. Na ich podstawie powstał również film promocyjny” – mówi Anna Górska, Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej i Gdańsk Convention Bureau. „Jestem dumna z nagrody. To nie lada sukces i cieszę się, że nasze wysiłki znajdują uznanie na arenie międzynarodowej.”

Festiwal w portugalskim mieście Barcelos odbył się po raz piąty. Miejscowość znajdująca się 60 kilometrów od Porto słynie z kogutów (Gallo de Barcelos). Legenda o kogucie związana z pielgrzymem wędrującym do Santiago de Compostella jest popularna nie tylko w Barcelos. W całym kraju można znaleźć mnóstwo pamiątek z kogutem. W festiwalowym miasteczku znajduje się 25 pomników kogutów a także setki souvenirów zwiazanych z symbolem miasta i kraju. Tradycją jest, że laureaci festiwalu otrzymują statuetki kogutów, w zależności od kategorii różnej wielkości i w różnej kolorystyce. Te oryginalne nagrody, zwane również Turystycznymi Oscarami, są wykonane przez lokalnych twórców.

„Filmy są ważnym narzędziem w marketingu terytorialnym Rewolucja cyfrowa i rozwój nowych technologii stawiają nowe wyzwania w promocji krajów, regionów i miast. Dużo podróżuję i nigdze nie wyjeżdzam bez kamery.” – mówi Alicja Kosicka, autorka scenariusza zwycięskiego filmu. „Obecnie relizuje kolejne projekty turystyczne. W najbliższym czasie planuję relizację etiudy dokumentalnej o mojej mamie.”

Grand Prix festiwalu ART & TUR 2012 otrzymał film Soulfood Serbia.W kilku kategoriach również inne polskie produkcje otrzymały nagrody: Wildlife in the Heart of Europe (1. miejsce w kategorii ekologia), Poland – Feel Invited (2. miejsce w kategorii turystyka aktywna i sport) oraz Toruń – Miasto Festiwali (2. miejsce w kategorii wydarzenia, targi i kongresy).

Źródło: Informacja prasowa



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka cookies | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl