EURO 2012 szansą na rozwój turystyki biznesowej?
O EURO 2012 mówiono i pisano wiele. Rozważania dotyczyły przede wszystkim naszej krajowej infrastruktury oraz potencjalnych korzyści, jakie mogą płynąć z tytułu organizacji imprezy tak dużego formatu. Tym razem chcielibyśmy się jednak skupić na rozwoju turystyki biznesowej w naszym kraju, którego punktem zwrotnym może być właśnie EURO 2012.
Źródło: sxc.hu
Na rozwój tej gałęzi turystyki bardzo liczą przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej. Dlaczego? Powód jest bardzo prosty – turyści podróżujący w interesach wydają średnio trzykrotność tego, co zwykli turyści, a teraz, dzięki rozbudowie odpowiedniej infrastruktury, przyciągnięcie ich do Polskie może być o wiele łatwiejsze. Rozwój turystyki biznesowej jest też bardzo istotny w kontekście zapewnienia rentowności nowo powstałym obiektom, po zakończeniu mistrzostw.
Do tej pory mieliśmy problem z miejscami, w których można organizować tego typu imprezy, natomiast dzięki temu, że powstały stadiony, które są także wielofunkcyjnymi centrami kongresowymi, w Polsce powoli warunki zaczynają naprawdę sprzyjać zapraszaniu gości najwyższej światowej rangi i organizowaniu poważnych imprez w zakresie turystyki biznesowej.
Miejmy zatem nadzieję, że EURO 2012 faktycznie będzie naszą wizytówką na arenie międzynarodowej i w najbliższej przyszłości przyczyni się nie tylko do wzrostu przyjazdów turystów podróżujących w interesach, ale również do szerzej pojętych korzyści wizerunkowych i wzrostu PKB.
Źródło: www.rynek-turystyczny.pl