Jak wykorzystać tendencje na rynku e-commerce w branży turystycznej?

Jak pokazuje raport zaprezentowany przez portal money.pl, polscy internauci coraz częściej dokonują zakupów przez internet, a płatności realizują z użyciem kart kredytowych. Tendencja ta dotyczy nie tylko sklepów, ale również biur podróży, różnego rodzaju porównywarek biletów lotniczych i noclegów oraz samych stron transakcyjnych linii lotniczych i hoteli.

Ciężko jest sobie wyobrazić profesjonalną stronę oferującą zakup jakiegoś produktu, czy usługi bez możliwości płatności online. Porównując lata 2008 i 2009 można zauważyć, że o 16 punktów procentowych wzrosła ilość internautów dokonujących płatności kartą kredytową za swoje zakupy w sieci.

Innym ważnym czynnikiem wpływającym na większą transakcyjność na stronie jest możliwość zapoznania się z opinią innych klientów, którzy skorzystali z danej usługi lub produktu. Warto również zadbać o wyeksponowanie najpopularniejszych produktów, oraz o tzw. crossseling, czyli „kupujący ten produkt wybrali również…” np. ubezpieczenie podróży, wycieczki fakultatywne itp.

Więcej pomysłów na temat e-commerce w branży turystycznej zostanie przedstawione w trakcie konferencji e-Travel Forum 2010, która odbędzie się w Warszawskim hotelu Mercure Fryderyk Chopin w dniach 19-20 stycznia 2010. Dodatkowo, w dniach 21-22 stycznia odbędą się szkolenia i warsztaty z obsługi kampanii reklamowych w linkach sponsorowanych Google AdWords. Szczegóły dotyczące konferencji dostępne są na stronie www.e-travelforum.pl.

Osoby zainteresowane polepszeniem strony własnej firmy pod kątem zwiększenia ilości transakcji dokonywanych online zainteresują przede wszystkim takie panele dyskusyjne jak „Dobry content czy dobry kontekst. Jakie informacje na stronie firmy turystycznej przekonują klienta do zawarcia transakcji, a co go zniechęca”. Przedstawione zostanie również case study dotyczące analizy stron internetowych i narzędzi pozwalających na zbieranie danych na podstawie których następnie można zoptymalizować własną stronę internetową. Case study dotyczyć będzie portalu Drogowskaz.com.pl.

Oprócz paneli dotyczących typowo działań e-commerce zostaną zaprezentowane również różne alternatywne formy promocji i porównanie ze sprzedażą offline. W tym kontekście warto wspomnieć o tym, że organizatorzy przygotowują niespodziankę, która dotyczyć będzie tzw. ROPO (Research Online, Purchase Offline), czyli w jaki sposób aktywna promocja w Internecie wpływa na sprzedaż tradycyjną.



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl