W 4 kwartale 2009 Finnlines otworzy linię żeglugową Rostock-Gdynia-Helsinki
W czwartym kwartale 2009, Finnlines włączy Rostock do swojej sieci serwisów liniowych jako dodatkowy port zawinięć dla statków RoPax klasy STAR. Obecnie funkcjonujące połączenie liniowe z Travemünde przez Gdynię do Helsinek będzie poprowadzone przez Rostock. Według planu linię będą obsługiwać dwie jednostki, które regularnie zawiną do wszystkich trzech portów trzy razy w ciągu tygodnia.
Tak jak dotychczas z Lübecki-Travemünde operować będzie serwis statków Ro-pax klasy STAR który,
pozwoli dotrzeć do Helsinek w 27 godzin. Nowo utworzone połaczenie z Rostocku skórci znacznie czas
tranzytu do Gdyni, z której do Helsinek można będzie dotrzeć w 19 godzin.
Dzięki tej zmianie Finnlines zaoferuje trzy porty w regionie południowego morza bałtyckiego jako bramy do i
z Finlandii: Lübeck-Travemünde jako port dla regionu Europy zachodniej, krajów Beneluxu i zachodnich
Niemiec, Rostock dla południowo-wschodnich Niemiec i Europy południowo- centralnej a Gdynia dla
ciągów ładunkowych z Polski i Europy wschodniej. Dzięki temu klienci Finnlines z branży logistycznej i
transportowej mogą kierować swoje strumienie ładunkowe do i z Finlandii poprzez wybrany port. Również
pasażerowie będą mogli wybrać najkrótszą drogę do Finalndii oszczędzając czas i koszty wydatków na
paliwo. Podróż z Niemiec do Gdyni położonej blisko Gdańska będzie dzięki odejściu z Rostocku znacząco
skrócona i potrwa tylko 13 godzin. Wymian kulturalna pomiędzy Polską a Niemcami będzie dzięki temu
łatwiejsza i bardzie atrakcyjna. Warto nadmienić, że Finnlines jest jedynym operatorem oferującym
bezpośrednie połaczenie z niemieckim portem.
„Dzięki temu logistycznie zorientowanemu systemowi możliwe jest optymalne powiązanie łańcuchów transportowych. Celem tej strategi jest powiązanie ciągów ładunkowych z wymaganiami pasażerów w ramach sieci naszych połączeń i portów” wyjaśnia Uwe Bakosch, Prezes Zarządu Finnlines Plc. „Dodatkowo możemy optymalnie wykorzystać nasze nowoczesne kombinowane promy frachtowopasażerskie klasy STAR. Wprowadzone do eksploatacji w 2006 i 2007 roku jednostki są największymi i najszybszymi w swojej klasie, specjalnie zaprojektowane dla specyficznych warunków panujących na Bałtyku. Na pokładach statków klasy STAR możemy zaoferować pasażerom niezapomniane morskie doświadczenia: Odpocznij podczas podróży w fińskiej saunie lub jacuzzi. Zjedz kolację obserwując morze bałtyckie i zrelaksowany dotrzesz do celu” dodał Uwe Bakosch.
Źródło: informacja prasowa Finnlines