Maison de la France, ewoluuje w ATOUT FRANCE – Francuską Agencję Rozwoju Turystyki
Maison de la France, którego polskie przedstawicielstwo znane jest jako Francuski Ośrodek Promocji Turystycznej, zmienił nazwę oraz strukturę. Powołana do życia Francuska Agencja Rozwoju Turystyki – ATOUT FRANCE powstała z połączenia Maison de la France – agencji promocji turystycznej Francji za granicą (w Polsce znanej jako Francuski Ośrodek Promocji Turystycznej) oraz ODIT France – agencji zajmującej się inżynierią turystyki we Francji (jej rozwojem, analizami, klasyfikacją i standaryzacją).
Zakres działań nowej agencji obejmuje całość funkcji, spełnianych wcześniej przez Maison de la France i ODIT France, tj. czuwanie nad jakością usług turystycznych w kraju, jak i promocję destynacji za granicami. Dodatkowo, na arenie międzynarodowej rozwinięta zostanie sfera analiz i badań, a także szkoleń skierowanych do zagranicznych przedstawicieli branży turystycznej.
Oficjalnie utworzenie nowej agencji ogłosił 19 maja br. Hervé Noveelli, Sekretarz Stanu do spraw Handlu, Rzemiosła, Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Turystyki i Usług, podczas Nazdwyczajnego Walnego Zgromaczenia Maison de la France. Misja nowego organizmu została zdefiniowana także w ustawie przyjętej przez francuski Senat dnia 9 kwietnia 2009 roku, dotyczącej rozwoju i modernizacji usług turystycznych.
ATOUT FRANCE działa pod francuską formą prawną GIE (groupement d’interet economique). Funkcjonuje na zasadzie partnerstwa publiczno prawnego, która to współpraca praktykowana jest z powodzeniem przez połączone teraz agencje już od lat 80-tych.
Odmienione logo
Nowa marka instytucjonalna ATOUT FRANCE, używana w komunikacji z partnerami i branżą, występuje zawsze w parze z marką „Francja”. Znak ten – rysunek twarzy kobiety, w dynamicznym ujęciu, z napisem „france” – zaprezentowany został po raz pierwszy we Francji w czerwcu 2008 r. Symboliczna postać jest uosobieniem destynacji Francja i wartości ją wyróżniających: wolności, autentyczności i zmysłowości.
W działaniach promocyjnych skierowanych do szerokiej publiki logo z wizerunkiem kobiety występuje samodzielnie, wzbogacone o podpis „Rendez-vous en France” (spotkanie we Francji). Jest to zaproszenie dla turystów na randkę z wyjątkową, mistyczną i niezwykle różnorodną spuścizną kulturową Francji i jej bogactwem naturalnym.
Źródło: franceguide.com