Maison de la France, ewoluuje w ATOUT FRANCE – Francuską Agencję Rozwoju Turystyki

Maison de la France, którego polskie przedstawicielstwo znane jest jako Francuski Ośrodek Promocji Turystycznej, zmienił nazwę oraz strukturę. Powołana do życia Francuska Agencja Rozwoju Turystyki – ATOUT FRANCE powstała z połączenia Maison de la France – agencji promocji turystycznej Francji za granicą (w Polsce znanej jako Francuski Ośrodek Promocji Turystycznej) oraz ODIT France – agencji zajmującej się inżynierią turystyki we Francji (jej rozwojem, analizami, klasyfikacją i standaryzacją).

Zakres działań nowej agencji obejmuje całość funkcji, spełnianych wcześniej przez Maison de la France i ODIT France, tj. czuwanie nad jakością usług turystycznych w kraju, jak i promocję destynacji za granicami. Dodatkowo, na arenie międzynarodowej rozwinięta zostanie sfera analiz i badań, a także szkoleń skierowanych do zagranicznych przedstawicieli branży turystycznej.

Oficjalnie utworzenie nowej agencji ogłosił 19 maja br. Hervé Noveelli, Sekretarz Stanu do spraw Handlu, Rzemiosła, Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Turystyki i Usług, podczas Nazdwyczajnego Walnego Zgromaczenia Maison de la France. Misja nowego organizmu została zdefiniowana także w ustawie przyjętej przez francuski Senat dnia 9 kwietnia 2009 roku, dotyczącej rozwoju i modernizacji usług turystycznych.

ATOUT FRANCE działa pod francuską formą prawną GIE (groupement d’interet economique). Funkcjonuje na zasadzie partnerstwa publiczno prawnego, która to współpraca praktykowana jest z powodzeniem przez połączone teraz agencje już od lat 80-tych.

Odmienione logo
Nowa marka instytucjonalna ATOUT FRANCE, używana w komunikacji z partnerami i branżą, występuje zawsze w parze z marką „Francja”. Znak ten – rysunek twarzy kobiety, w dynamicznym ujęciu, z napisem „france” – zaprezentowany został po raz pierwszy we Francji w czerwcu 2008 r. Symboliczna postać jest uosobieniem destynacji Francja i wartości ją wyróżniających: wolności, autentyczności i zmysłowości.

Maison de la France - logo

W działaniach promocyjnych skierowanych do szerokiej publiki logo z wizerunkiem kobiety występuje samodzielnie, wzbogacone o podpis „Rendez-vous en France” (spotkanie we Francji). Jest to zaproszenie dla turystów na randkę z wyjątkową, mistyczną i niezwykle różnorodną spuścizną kulturową Francji i jej bogactwem naturalnym.

Źródło: franceguide.com



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl