Gdańsk w konkursie na najlepszy film promocyjny

Spoty promujące Gdańsk „We make things happen” oraz „Zaczęło się w Gdańsku” przeszły wstępną selekcję konkursu na najlepszy film promocyjny, organizowanego w ramach Pierwszego Przeglądu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów „Promocity” w Lublinie. Wyniki poznamy w poniedziałek, 28 września.

W sumie na konkurs wpłynęły 63 filmy podzielone na kategorie:
• spoty TV i bilboardy sponsorski,
• filmy przeznaczone do prezentacji na targach i konferencjach,
• filmy przeznaczone do prezentacji w Internecie.

W ścisłym finale konkursu znalazło się 14 filmów, w tym dwa najnowsze, 30-sekundowe spoty gdańskie. „We make things happen”, zgłoszony w kategorii Spoty TV, to film, który już dwukrotnie został wykorzystany w kampaniach promocyjnych Gdańska na ekranach CNN International i miał na celu prezentację atrakcyjnego turystycznie wizerunku miasta na świecie. Poetycki film utrzymany w ciepłych, bursztynowych barwach powstał wg storyboardu Agencji Przybora Zaniewski Limited, wyreżyserował go Tomek Nalewajek, a zrealizował Dom Produkcyjny Papaya Films. Z kolei zgłoszony w kategorii Internet spot „Zaczęło się w Gdańsku” przypomina najważniejsze wydarzenia XX wieku w Gdańsku – od wybuchu II Wojny Światowej poprzez protesty w grudniu 1970 roku, Sierpień 1980 roku oraz powstanie Solidarności. Spot pokazuje również zburzenie Muru Berlińskiego oraz objęcie przez Tadeusza Mazowieckiego stanowiska premiera III RP – dwa ważne historyczne momenty, które stanowiły kontynuację zapoczątkowanego w Gdańsku zrywu wolnościowego. Film wyprodukowany przez agencję Karabin Maszynowy był prezentowany w sierpniu i we wrześniu b.r. w Internecie, ale także na antenie TVP1, TVP2, TVP3 i TVN 24.

– Pierwsza selekcja była bardzo trudna, choćby z tego względu, że dostaliśmy dużo zgłoszeń. Po drugie, o ile w przypadku kategorii Spot TV łatwiej było wskazać faworytów, o tyle w kategorii drugiej prace prezentowały bardzo wyrównany poziom. Zdecydowaliśmy się wybrać te, które najbardziej nieszablonowo podchodzą do tematu – mówi Marta Włudyga, członek komisji selekcyjnej ze Stowarzyszenia Wspierania Rozwoju Miast i Regionów „ProRegiona”.

Oceny i wyboru najlepszych produkcji dokona pięcioosobowe jury pod przewodnictwem Leszka Stafieja. Swojego faworyta wyłoni także publiczność. Przegląd zakończy się uroczystym wręczeniem nagród. Galę konkursową poprowadzi znana dziennikarka i prezenterka telewizyjna – Beata Sadowska.

W ramach imprezy oprócz konkursu odbędą się warsztaty, podczas których samorządowcy zapoznają się z procesem tworzenia efektywnych filmów promujących miejsca. Poprowadzą je doświadczeni twórcy filmowi: pracownicy agencji reklamowych, reżyserzy, operatorzy filmowi.

Przy okazji Przeglądu Gazeta Wyborcza ogłosiła sondaż na najlepszy film promocyjny. Zapraszamy do głosowania na stronie

Organizatorem Przeglądu „Promocity” jest Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju Miast i Regionów „Proregiona”.

Więcej informacji na stronie: www.promocity.pl

Źródło: www.gdansk.pl
Magdalena Szałachowska / Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta
Edyta Tombarkiewicz / Biuro Prasowe



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl