Kampania wizerunkowa Mazur – Mazury Cud Natury!

50 billboardów zachęcających mieszkańców Polski do głosowania na Mazury w światowym plebiscycie na Nowe 7 Cudów Natury stanęło 1 czerwca w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie i Olsztynie. Twarzą kampanii jest Krzysztof Daukszewicz.

27143_big

– Uznaliśmy, że Pan Krzysztof Daukszewicz – którego w 2008 roku Samorząd Województwa odznaczył Honorowym Tytułem „Przyjaciel Warmii i Mazur” – jest osobą lubianą i  rozpoznawalną w całej Polsce – mówi Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – Mamy nadzieję, że sympatia Polaków do Pana Krzysztofa i miłość do Mazur, skłoni ich do odwiedzenia naszego regionu i zagłosowania na mazurskie jeziora w światowym plebiscycie.

Krzysztof Daukszewicz to wybitny polski satyryk, felietonista, tekściarz, poeta, gitarzysta i kompozytor. Związany z regionem warmińsko-mazurskim urodzeniem, twórczością, wędkarstwem i zamiłowaniem do Krainy Tysiąca Jezior. Studiował w Olsztynie w Wyższej Szkole Pedagogicznej. Współtwórca Kabaretu GWUŚĆ. Laureat wielu nagród w konkursach satyrycznych, m.in. I Biesiady Humoru i Satyry w Lidzbarku Warmińskim. Jeden z założycieli Kabaretu HOTEL NITZ. W latach 1986-1990 związany z „Kabaretem pod Egidą”. Autor kilkunastu książek, publicysta tygodnika „Przegląd”. Od 2005 roku stały gość programu publicystyczno-satyrycznego „Szkło kontaktowe,” nadawanego na antenie TVN24.

– Ta akcja ma pokazać, że jest to kraina, którą warto odwiedzić, czy się z nią zapoznać. Znam ludzi, którzy zjeździli pół świata, ale nigdy tu nie byli. To jak z szewcem, który sobie butów nie robi. Jak ktoś mieszka w Polsce, to mówi: ja tu jeszcze przyjadę. A to są naprawdę przepiękne miejsca i warto je odwiedzić – mówił 16 maja 2009 roku „Gazecie Wyborczej” Krzysztof Daukszewicz.

Wielkoformatowe plakaty pojawiły się w Warszawie (10 szt.), Poznaniu (6 szt.), Łodzi (7 szt.), Wrocławiu (6 szt.), Katowicach (10 szt.) i Krakowie (7 szt.). W Olsztynie billboardy umieszczono na nośnikach przy ulicy: Kasprowicza/Al. Wojska Polskiego; Limanowskiego; M.Skłodowskiej-Curie; Świtycz-Widackiej/Krasickiego.

Billboardy przygotowała spółka AMS, która wchodzi w skład grupy „Agora”. Kampania billboardowi będzie trwała przez cały czerwiec. Akcja promująca Mazury związana jest z trwającym światowym plebiscytem na Nowe 7 Cudów Natury ogłoszonym przez szwajcarską Fundację „New7Wonders”.

1439

Wielkie Jeziora Mazurskie stratują w konkursie w kategorii „krajobrazy i formacje polodowcowe”. W konkursie bierze udział również Puszcza Białowieska w kategorii „lasy, parki narodowe i rezerwaty przyrody”. Obie kandydatury do miana 7 Cudu Natury nie konkurują ze sobą, gdyż stratują w innych kategoriach.

Głosowanie trwało do 7 lipca 2009 roku. Fundacja „New7Wonders” ogłosiła 21 lipca 2009 roku o godz. 14.07 (czasu polskiego) w Zurychu w Szwajcarii listę finalistów światowego konkursu na Nowe 7 Cudów Natury. Wśród 28 finalistów znalazły się Mazurskie Jeziora (w kategorii „krajobrazy i formacje polodowcowe”). Puszcza Białowieska (w kategorii „lasy, parki narodowe i rezerwaty przyrody”) znalazła się jedynie na liście rezerwowej konkursu.

Mazury przeszły do grona finalistów jako jedyna kandydatura ze swojej kategorii. Od 21 lipca 2009 roku można juz głosować na nowej stronie www.new7wonders.com.

Instrukcja głosowania w języku polskim oraz link do formularza do głosowania znajduje się na stronie www.MazuryCudNatury.pl.

Konkurencja w tym światowym plebiscycie była ogromna, ponieważ w walce o prestiżowe miano jednego z najciekawszych miejsc, udział brało aż 261 propozycji z całego świata.

Mazurskie jeziora startujące w kategorii „krajobrazy i formacje polodowcowe”, od dłuższego czasu były w czołówce głosowania półfinałowego, do 4 lipca byliśmy na 2 miejscu, za pustynią Kalahari. Dwa dni przed zakończeniem półfinałowego głosowania internetowego Wielkie Jeziora Mazurskie znalazły się na miejscu 1!!

Kolejna faza plebiscytu rozpoczęła się 21 lipca 2009 roku o godz. 14.07 (polskiego czasu), kiedy to spośród 71 półfinalistów, którzy otrzymali od 1 stycznia do 7 lipca 2009 najwięcj głosów w internetowym i telefonicznym głosowaniu, specjalne jury fundacji New7Wonders, wyłoniło i ogłosiło ścisłą listę 28 finalistów.

Udział w plebiscycie to nie tylko zabawa, której udział biorą internauci z całego świata, to również doskonała całego regionu Warmii i Mazur, mazurskich miast i miejscowości. Teraz o Mazurach może dowiedzieć się cały świat!!

W sumie miało być 77 półfinalistów, jednak zgodnie z regulaminem do następnego etapu mogły wejść tylko te, które miały założony oficjalny komitet wspierający. Do półfinału nie weszła np. Pustynia Kalahari, która mimo, że przed 7 lipca była jeszcze na miejscu 2., to jednak miała komitet wspierający tylko z jednego kraju, a pustynia leży na terenie aż trzech krajów. Inni kandydaci nie mieli też spełnionych innych warunków formalnych – np. wniesionej opłaty organizacyjnej (199$). W kategorii „krajobrazy i formacje polodowcowe” do półfinału przeszło tylko 5 kandydatów. W ten sposób, kontrkandydatami Mazur w walce o finał były tylko 4 inne krainy: Al-hasa Oasis – Arabia Saudyjska, Sossusvlei – Namibia, Atacama Desert – Chile, Wadi Rum Desert – Jordania.

W ramach promocji konkursu i zachęcenia mieszkańców oraz sympatyków Mazur do głosowania, na www.gizycko.pl zamieszczona została informacja z instrukcją głosowania oraz link umożliwiający oddanie głosu (27.01.2009). Również na anglo- i niemieckojęzycznej wersji oficjalnej strony internetowej miasta, internauci mogą dowiedzieć się o możliwości wsparcia Wielkich Jezior Mazurskich. Ze strony internetowej informacje o plebiscycie są też rozsyłane mailngowo, jednorazowo do ponad 1000 osób.

informacja:  Gabinet Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego

Źródło: www.gizycko.pl/kampania-wizerunkowa-mazur oraz www.gizycko.pl/mazurskie-jeziora-wsrod-7-cudow-swiata



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka cookies | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl