Gdańska kultura i wolność na bilboardach
Plakaty „Wolność Kultury, Kultura Wolności” wykonane przez gdańskich artystów oglądać będzie można na bilboardach w Trójmieście i w Warszawie. Prace które promują gdańską kandydaturę do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 zostaną zaprezentowane na nośnikach reklamowych już w sierpniu.
Plakaty to element kampanii outdoorowej, w której wykorzystane zostanie w sumie 100 nośników reklamowych – 70 w stolicy i 30 na terenie Gdańska, Sopotu i Gdyni. Na bilboardach prezentowanych będzie sześć różnych projektów, których autorami są: Rafał Roskowiński, Iwona Zając, Mariusz Waras, Adam Witkowski, Iwona Zając oraz Grupa Krecha (Maciej Chodziński, Maciej Salamon, Michał Sosiński, Marcin Sosiński) i twórcy komiksów (Marek Lachowicz, Igor Wolski, Jakub Babczyński, Unka Odya).
– Chcieliśmy przełamać konwencję promocji miast. Dlatego wykorzystujemy standardowe nośniki reklamowe do promocji prac artystycznych – tłumaczy Aleksandra Szymańska z biura koordynującego starania Gdańska o uzyskanie tytułu ESK 2016.
Prace trójmiejskich artystów będą wisieć na bilboardach przez miesiąc. Dodatkowo w warszawskim metrze, na infoscreenach, wyświetlane będą w tym samym czasie animacje wykorzystujące hasło gdańskiej kandydatury do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Projekty graficzne i filmy pojawią się także w Internecie (na stronie www.gdansk2016.eu), a także na specjalnie wydanej serii pocztówek.
Formuła projektu „Wolność Kultury, Kultura Wolności” jest otwarta. W kolejnych odsłonach, planowanych jesienią 2009 roku i w roku 2010, pojawią się nowe miejsca i nowe działania artystyczne. Prace artystów będą także wykorzystywane podczas wydarzeń kulturalnych odbywających się w Trójmieście.
Opracowanie: Michał Piotrowski / Biuro Prasowe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Źródło: www.gdansk.pl