Tendencje w podróżach służbowych – raport

nullRaport Economist Intelligence Unit pod tytułem „Oszczędny podróżny – wpływ redukcji wydatków korporacji na branżę hotelarską” („The Austere traveller – the effect of corporate cutbacks on hotels”), przygotowany na zlecenie firmy , wskazuje tendencje polityki podróży służbowych w przedsiębiorstwach oraz ich wpływ na branżę hotelarską

Analiza dotyczy wpływu spowolnienia gospodarczego na decyzje o wyborze hotelu, podejmowane przez osoby na stanowiskach kierowniczych w odniesieniu do podróży służbowych. Wyniki raportu wskazują, że kadra zarządzająca będzie w 2009 roku rzadziej wyjeżdżać służbowo, a podróże te będą krótsze i mniej kosztowne. Priorytetami będą w nich natomiast podstawowe potrzeby i dobra jakość obsługi, nie zaś dodatkowe wygody i rozrywki. Przykładowo jedna piąta z 354 ankietowanych osób na stanowiskach kierowniczych z Azji, Europy i Ameryki Północnej deklaruje, że połączenie z Internetem jest ważniejsze od komfortowego pokoju.

Wkraczamy w erę widocznych oszczędności dotyczących podróży służbowych – mówi Antoine Medawar, dyrektor zarządzający Amadeus Hospitality Business Group – Ludzie na stanowiskach menedżerskich, bacznie obserwowani przez swoje firmy i ich akcjonariuszy, starają się zapewnić sobie maksimum produktywności podczas podróży służbowych. Zapominają o siłowniach i restauracjach, zwracając większą uwagę na sprawność pracy recepcji i dostęp do Internetu. Dobra łączność przez sieć Wi-Fi jest dziś znacznie ważniejsza od wszelkich innych udogodnień. Obserwujemy również ukierunkowanie na sprawdzone marki, spowodowane oczekiwaniem tej samej jakości usług w każdym punkcie świata.

Jak pokazują wyniki badania, 47% ankietowanych będzie w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy mniej podróżować służbowo, a ponad jedna czwarta (28%) ma zamiar korzystać z hoteli tańszych niż cztero- czy pięciogwiazdkowe. Ponadto, 63% respondentów spodziewa się, że ich firmy wykorzystają spowolnienie ekonomiczne w celu wynegocjowania jak najniższych stawek w hotelach. Aż 61% badanych twierdzi, że decydującym czynnikiem przy wyborze hotelu w 2009 roku będzie uznana marka o jednolitej jakości usług na całym świecie.

Wskazując potrzeby, z których nie można zrezygnować, badani podkreślają znaczenie wydajności pracy podczas delegacji: dostęp do Internetu jest aż dla 76% respondentów ważniejszy, niż cichy pokój (56%), dobre połączenia komunikacyjne (54%) czy centralne położenie hotelu (52%).

Powyższe spostrzeżenia świadczą o tym, że podróżujący służbowo oceniają dziś wartość oferty pod kątem jej ceny oraz gwarantowanej jakości i efektywności usług. Za najważniejsze wyznaczniki jakości hotelu ankietowani uważają zdolność dostosowania się do zmiany wymagań klienta (68%), sprawność obsługi recepcyjnej (64%) oraz umiejętność szybkiego rozwiązywania problemów (59%). Niemal jedna trzecia badanych (29%) ceni również hotele, w których pamięta się ich preferencje.

Oczekiwania osób podróżujących służbowo ewidentnie ulegają zmianie – mówi Bill Ridgers, główny analityk ds. podróży i turystyki w Economist Intelligence Unit – Nacisk ekonomiczny powoduje, że osoby na stanowiskach kierowniczych zwracają mniejszą uwagę na dodatkowe usługi, skupiając się na rzeczach podstawowych. W dobie coraz większego deficytu czasu, obaw o bezpieczeństwo i dokuczliwej biurokracji – gdy zdrowy rozsądek podpowiada czasem, że wyjazdy służbowe stały się uciążliwym obowiązkiem – pocieszający może być zawarty w raporcie wniosek, że podróżowanie w biznesie w dalszym ciągu sprawia przyjemność osobom na kierowniczych stanowiskach.

Pobierz raport ze strony amadeus.com



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl