Kampania promująca 7. Festiwal Sacrum Profanum Sensations

Ponad 900 citylightów i 300 billboardów wykorzystano w kampanii reklamowej 7. Festiwalu Sacrum Profanum Sensations, który w dniach 13-19 września odbędzie się w Krakowie. Poza nośnikami outdoorowymi w kampanii wykorzystano także: reklamy prasowe i działania BTL, a całość wsparto działaniami w internecie. Sponsorami tegorocznej edycji festiwalu są: Enion Energia, PGNiG, Krakowski Park Technologiczny i Port Lotniczy Balice, a współorganizatorem wydarzenia – Arcelor Mittal.

Kampanię promocyjną podzielono na trzy etapy. Rozpoczęła ją w czerwcu ekspozycja teaserowego layoutu zapowiadającego jedno z największych festiwalowych wydarzeń: dwa jedyne w Polsce koncerty Aphex Twina. Wielkoformatowa siatka zawisła na krakowskim Rynku Głównym. W lipcu do kampanii włączono ponad 300 citylightów z layoutem promującym koncert Aphex Twina zlokalizowanych w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. W sierpniu i wrześniu festiwalowy layout z charakterystycznym motywem brytyjskiej flagi (tegoroczna edycja jest w całości poświęcona muzyce brytyjskiej, a gwiazdami będą poza Aphex Twinem także m.in.: Chris Cunningham oraz The Cinematic Orchestra) zawiśnie także na billboardach i citylightach zlokalizowanych w: Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu.

Kampanię wsparto działaniami w internecie. Festiwal ma swój profil w największych portalach społecznościowych (Facebook, MySpace, Goldenline), jest obecny w popularnych platformach mikroblogowych (Twitter, Blip), a pod koniec lipca rozpocznie się kampania bannerowa w portalu Onet.pl (potrwa do września).

Oto wybrane serwisy społecznościowe, gdzie można znaleźć informacje o festiwalu Sacrum Profanum:

…oraz mikroblogi:

Intensywne działania reklamowe są prowadzone w samym Krakowie tłumnie odwiedzanym w wakacje przez turystów. Spoty, plakaty i ulotki promujące festiwal umieszczono w siedmiu punktach sieci informacji miejskiej (wykorzystano: ekrany plazmowe, standy na ulotki i stelaże ekspozycyjne na plakaty) odwiedzanych w sezonie łącznie przez blisko 200 tys. osób. W II połowie sierpnia w całym mieście zawisną także plakaty formatu B1, a we wrześniu plakaty pojawią się dodatkowo w środkach komunikacji miejskiej. Ulotki promujące festiwal, już od czerwca są dystrybuowane podczas festiwali: Selector, Open’er i Off w Mysłowicach – uznawanych za największe wydarzenia muzyczne tego lata.

Za przygotowanie kreacji i zakup nośników odpowiada dział promocji Krakowskiego Biura Festiwalowego.

Bilety na koncerty festiwalowe można kupić za pośrednictwem strony internetowej: www.ticketionline.pl oraz w wybranych punktach Sieci Informacji Miejskiej w Krakowie.

Festiwal Sacrum Profanum organizowany już po raz 7. przez Krakowskie Biuro Festiwalowe to międzynarodowy projekt, który w ciągu siedmiu lat zyskał status jednego z najciekawszych wydarzeń muzycznych Europy. Formuła Festiwalu oparta jest na prezentacji muzyki w odniesieniu do przecinających się w muzyce XX wieku motywów sacrum i profanum, a także do kryterium geograficznego. Wokół tych osi koncentrują się poszczególne edycje festiwalu poświęcone kolejno muzyce: Wiednia, Francji, Rosji, USA, Niemiec. Festiwal, rekomendowany m.in. przez prestiżowy magazyn muzyczny „Gramophone”, cieszy się uznaniem krytyków i publiczności. W ubiegłorocznej edycji uczestniczyło blisko 20 tysięcy widzów, z czego ponad 10 tysięcy zgromadziły trzy wyjątkowe koncerty legendy muzyki elektronicznej – zespołu Kraftwerk.

Festiwalowe wydarzenia relacjonowało ponad 160 dziennikarzy z Polski i zagranicy, w tym przedstawicieli tak prestiżowych redakcji, jak m.in. BBC, The Times, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Welt czy telewizja Mezzo.

Program i aktualności festiwalowe: www.sacrumprofanum.com

A ze strony redakcji drogowskaz.com.pl chciałbym dodać, że tak perfekcyjnego wykorzystania wszelkich serwisów społecznościowych przez organizatorów wydarzenia kulturalnego dawno już nie widziałem. Świadczy to naprawdę bardzo dobrze o fachowości zespołu organizującego festiwal. Gratuluję!
Będę z pewnością pokazywał to wszystkim jako wzór godny naśladowania.



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl