Sentymentalna podróż do PRL-u autobusem i tramwajem w Krakowie

To była atrakcja nie tylko dla starszych mieszkańców Nowej Huty, ale i dla tych, którzy chcą poczuć ducha PRL-u. 22 lipca 2009 na torowiska i ulice najmłodszej krakowskiej dzielnicy wyruszyły zabytkowe autobusy i tramwaje z lat 60-tych i 70-tych.

Na ciekawy pomysł włączenia się w obchody 60. rocznicy Nowej Huty wpadło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA i Krakowski Klub Kolejarzy.

Starsi mieszkańcy Nowej Huty będą mieli okazję przypomnieć sobie podróżowanie komunikacją miejską w czasach PRL-u, dla młodszych będzie to okazja, aby na własnej skórze przekonać się, jakimi autobusami i tramwajami jeździli ich rodzice” – mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK SA.

Zabytkowy tabor (wagony 102N i 102Na z przełomu lat 60-tych i 70-tych ubiegłego wieku) pojawi się na linii tramwajowej nr 15, kursującej obecnie z Pleszowa do Cichego Kącika. „Na tablicach z przebiegiem trasy przejazdu będą umieszczone nazwy z PRL-u. „Piętnastka” wyruszy więc z Cementowni (a nie z Pleszowa), a dalej pojedzie m.in. ulicą Rewolucji Kubańskiej i aleją Planu 6-letniego” – informuje Marek Gancarczyk.

Na ulicach Nowej Huty pojawiły się też zabytkowe autobusy. Były to: Jelcz, czyli popularny Ogórek oraz San H01, najstarszy jeżdżący w Polsce autobus obsługujący komunikację miejską. Obsługiwały linię 142 łączącą nowohuckie os. Na Stoku z Prądnikiem Czerwonym. Podobnie jak w przypadku tramwaju nr 15, tu również na tablicach z przebiegiem trasy pojawiły się nazwy sprzed kilkudziesięciu lat, m.in. Huta im. Lenina, al. Lenina czy al. Rewolucji Październikowej.

Źródło: www.krakow.pl



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka cookies | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl