Działania PRowe w branży turystycznej?

Ostatnio pisałem kilka razy o polu do popisu w promocji turystyki dla działań o charakterze . Na przykład wspominałem o tym w artykule pod tytułem „Dwór Kaliszki wspierany promocyjnie przez agencję public relations”, gdzie była mowa o szerokim zakresie działań o charakterze PR. Teraz chciałbym znów poruszyć to zagadnienie, jednak skoncentruję się na jednym aspekcie – wykorzystaniu osób znanych, tzw. „celebrity” w tego typu działaniach.

Udało mi się dotrzeć do ciekawej ankiety na stronie www.linkedin.com (a więc siłą rzeczy respondentami są przeważnie amerykanie), która porusza właśnie ten problem:

Ankieta ta pokazuje, iż tylko 8% respondentów przyznaje, ze opinia znanej osoby wyrażona w reklamie ma pozytywny wpływ na ich decyzje o zakupie. Niestety aż 13% twierdzi, że opinia taka zniechęca ich do transakcji.

Pytanie tylko, czy jeśli gwiazda mówi o szamponie jest tak samo traktowana, jak w przypadku, gdy mówi o wyjątkowych walorach turystycznych jakiegoś miejsca czy obiektu turystycznego? Chyba jednak nie…

Posłużmy się zatem przykładem – wziętym z sektora turystycznego. Mercedes G / Allegro Syberia Expedition 2009 – bo o nim mowa, to ambitny projekt, którego celem jest, by podróżnicy, poruszając się trzema Gelendami (Mercedesami klasy G) dojechali do Magadanu w Rosji.
Magadan to słynny port przeładunkowy Łagierników wiezionych do obozów Kołymy, to przez lata zamknięte Miasto-Port, strategiczne wrota Sovietskowo Sojuza na Kuryle i Amerykę. Wyprawę można także postrzegać jako podróż na KONIEC kontynentu Euro Azji czyli po prostu oddalone o 13.000 km od Polski miejsce, gdzie kończy sie możliwość dalszej jazdy na kołach i trzeba zawracać.

Pomysłodawcy szukają sponsorów, ale jak ich przekonać? Chylę czoła przed ich kunsztem – wśród ekipy pojawia się doskonale znany Mateusz Damięcki, zaś za cel wyprawy zostaje przyjęte, jak czytam w materiałach prasowych wyprawy, „dojechanie do Wierszyny. Prowadzi tam jedna, wyboista gruntowa droga, która po wielkich opadach staje się właściwie nieprzejezdna i odcina wieś od świata. Jest to jedno z niewielu miejsc poza granicami Polski, w których niemal wszyscy mieszkańcy posługują się językiem polskim. Mieszka tu łącznie około 120 polskich rodzin; wraz z kilkoma rodzinami buriackimi i rosyjskimi jest to około 1000 osób. W Wierszynie działa wiejska szkoła (zajęcia prowadzone są w języku polskim). I właśnie dla polskich dzieci uczących się w tej szkole wieziemy zestawy podręczników przygotowane specjalnie dla nich przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Materiały prasowe, jakie otrzymałem podczas konferencji prasowej wyprawy 18 maja 2009 w Warszawie mówią o tworzeniu ekipy:
Projekt dojrzewa, nabiera kształtów, klaruje się skład Ekipy. Każdy z nich ma inne zadania do wykonania.Jest dwóch operatorów i montażystów filmowych. Od samego początku jest potrzeba, by wyprodukować profesjonalny film. Trochę dokument, trochę awanturniczy teledysk „drogi”. Jest Główny Nawigator, dziennikarz i fotografik. Jest Szef Wyprawy i reżyser. Jest i oczywiście Mateusz, główny Aktor całego filmu i jednocześnie jego współproducent. Każdy z nich jest doskonałym kierowcą terenowym, każdy musi znać się na mechanice i… gotowaniu, ale każdy musi odpowiedzieć na jedno pytanie od którego zaczyna się zawsze tak wielka Wyprawa – a które brzmi: “czy mnie na to stać?”. I wcale nie chodzi o pieniądze. To raczej próba określenia swej mentalnej gotowości na zimno, brak snu, niewygodę, długie godziny spędzone za kółkiem, walkę ze słynną, wschodnią biurokracją czy wreszcie na 70-cio dniowy czas rozstania z najbliższymi.

W tych samych materiałach Organizatorzy piszą: „Jeszcze tylko media. Obecność Mateusza w składzie Wyprawy otwiera nam rzecz jasna wiele redakcyjnych drzwi. Tym bardziej, że od początku zaangażowany w projekt mówi o nim coraz więcej. Komunikacja o Wyprawie zaczyna zataczać coraz szersze kręgi.
„Mercedes G / Allegro Syberia Expedition 2009” w świetle fleszy i otoczeniu kamer rusza już 16 sierpnia z Warszawy. Wszystkie informacje na temat przebiegu przygotowań i samej Wyprawy dostępne są na www.ekspedycjasyberia.pl

I najwyraźniej to działa, ponieważ lista sponsorów i patronów rośnie. Są na niej, obok AlLLEGRO.PL i MERCEDES-BENZ, także i inni: NIKE, BERGSON, CANON, MICHELIN, LOWE PRO, STRAWA, WSIP, AVERY DENISSON, FUJIFILM I MEDIA PLASTYK. I patroni medialni: TVN, ONET.PL, ANTYRADIO, RADIOZET, GALA, FOCUS, NATIONAL GEOGRAPHIC, AUTO ŚWIAT i AUTO ŚWIAT 4×4, PLAYBOY, MEN`S HEALTH, AUTO MOTOR SPORT, AVERY.

A więc jednak dobry PR i umiejętność dotarcia do właściwych redakcji i ludzi jest cenna i potrafi zaowocować. Trzeba tylko chcieć spróbować.



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl