narewka.pl – czyli jak nie promować regionu…
Zapewne wielu spośród nas widziało na ulicach miast billboardy promujące gminę Narewka, jako Zieloną Krainę Dobrych Wiatrów. Billboardy te są częścią kampanii promocyjnej gminy Narewka powiat Hajnówka realizowanej w ramach projektu „Promocja turystyki na terenie południowego Podlasia – Zielona Kraina Dobrych Wiatrów” Nr projektu WDN-RPPD.03.01.00-20-001/08 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013 Osi Priorytetowej III Rozwój Turystyki i Kultury działanie 3.1 Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu”.
I byłoby wszystko w porządku, gdyby gmina Narewka wykonała dobrze swoją pracę i zatroszczyła się o umieszczenie na stronie www.narewka.pl jakichkolwiek informacji promujących walory turystyczne swojego regionu. Pisaliśmy juz wcześniej, jak poradziło sobie z tym 3miasto… Tymczasem na stronie gminy Narewka najłatwiej znaleźć informacje o strukturze urzędu, przetargach i wszelkie ogłoszenia, zaś kiepska bardzo podstrona poświęcona turystyce, która jak się okazuje jednak istnieje, jest zmyślnie ukryta wśród wielu różnych zupełnie nieistotnych z turystycznego punktu widzenia informacji.
Udało mi się znaleźć film promujący Gminę Narewka, jednak wcale nie na ich stronie, tylko przypadkiem na youtube… Czy dobrze spełnia swoją rolę i promuje gminę? Sami Państwo oceńcie:
Uczmy się na przykładzie błędów Narewki, by samemu ich nie popełnić, jednak otwarta pozostaje kwestia całkiem nieracjonalnego wydawania pieniędzy pochodzących z dofinansowania – naprawdę dobrze byłoby, jakby nadzór nad realizacją tego typu projektów był sprawowany w taki sposób, by nie dopuszczać do takich przypadków.
Mamy nadzieję, że instytucja nadzorująca projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013 dostrzeże nieprawidłowości i wyciągnie odpowiednie wnioski.