Śląskie. Pozytywna energia

Już w ubiegłym roku stworzono i sprawdzono w działaniach promocyjnych prowadzonych wewnątrz regionu hasło „Śląskie. Pozytywna energia”. W tym roku wzbogacono je o zdanie: „Pozytywnie nakręceni polecają”.
Hasło reklamowe „Śląskie. Pozytywna energia – Pozytywnie nakręceni polecają” staje się rekomendacją województwa śląskiego wychodzącą od głównych bohaterów kampanii – pozytywnie nakręconych pasjonatów, ukazywanych w akcji. Komunikacja kampanii oparta jest na dynamicznych zdjęciach przedstawiających ludzi, w każdym wieku, dających upust swoim aktywnym lub ekstremalnym zainteresowaniom. W ten sposób główny przekaz reklam koncentruje się na emocjach. Pozytywna energia Śląskiego połączona jest z piękną przyrodą i miejscami, które są dumą regionu.
Kampania obejmie swoim zasięgiem cały kraj, wykorzystując wszystkie klasyczne narzędzia promocyjne. 23 marca ruszyła emisja reklam telewizyjnych, a 1 kwietnia wystartuje kampania z wykorzystaniem spotów radiowych. Tego dnia rozpocznie się również komunikacja promocyjna w Internecie oraz będzie też można zobaczyć przy drogach reklamę zewnętrzną Śląskiego, a w gazetach – prasową.
Już teraz możemy Państwu, dzięki uprzejmości Pani Barbary Labudda z biura prasowego kampanii zaprezentować wizualizacje oparte na 5 liniach kreatywnych
1. Rollercoaster
Na pierwszym planie widać pędzących do góry nogami kolejką górską podekscytowanych ludzi. W tle – rozmyte w pędzie wesołe miasteczko w Chorzowie.
2. Nordic Walking
Śląskie jest prawdziwą skarbnicą różnorodnych szlaków dla spacerujących z kijkami. Kobieta pewnym krokiem przemierza piękne krajobrazy Beskidów.
3. Kajaki
W Śląskim każdy może odnaleźć swój żywioł. Na pierwszym planie pełna wigoru kobieta, która realizuje się podczas spływu kajakowego Wartą w okolicach Częstochowy. Pozytywna energia nie zna granic wieku.
4. Kopalnia
Na pierwszym planie uśmiecha się para młodych ludzi – entuzjastów turystyki industrialnej. Pozytywnie nakręceni wiedzą, że części unikalnych atrakcji Śląskiego warto szukać pod ziemią. W tle – gra świateł w szybie zabytkowej kopalni Guido w Zabrzu.
5. Downhill
Skupiona rowerzystka pędząca z zawrotną prędkością w dół skalistego zbocza. Od samego spojrzenia można poczuć wiatr we włosach. W tle piękne błękitne niebo i piękny krajobraz Jury krakowsko-częstochowskie
„Wszystkie wykorzystywane przez nas wizualizacje skupiają się na pokazywaniu tego, co w regionie najlepsze – a wiec świetnych ludzi na tle różnorodnej przyrody i ciekawych atrakcji turystycznych. Nie zawsze kampanie reklamowe potrafią zgrabnie łączyć komunikowanie wartości racjonalnych i emocjonalnych. Śląskiemu udało się chyba znaleźć złoty środek” – mówi Tomasz Stemplewski, Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego.
Dopełnieniem części czysto reklamowej kampanii będą prowadzone działania promocyjne wychodzące poza ramy mediów – m.in. konkurs „Pozytywnie nakręceni” dla twórców amatorskich filmów rejestrujących wyczyny pasjonatów i amatorów mocnych wrażeń. Kampanii będą też towarzyszyły wydarzenia specjalne jak pokazy i demonstracje najlepszych w swoim fachu speców od różnych efektownych aktywności.
Kampania promocyjna Śląskiego „Pozytywnie nakręceni polecają” potrwa do 4 maja 2009 roku.
Za jej strategię, kreację i realizację odpowiedzialne są firmy z Grupy Eskadra.
Warto przypomnieć, że ubiegłoroczna kampania promująca śląskie również przekonywała do regionu w lekki i dowcipny sposób. Billboardy z hasłami w rodzaju „Śląskie Będzin dobrze” czy „Śląskie Zabrze wygrywa” były początkiem działań na rzecz budowania marki „Śląskie”.
Spot kampanii. Copyright: Grupa Eskadra