Gdynia promuje się w Berlinie!

Polska promuje swoje atrakcje turystyczne w pawilonie nr 15.1. Polskie stoisko narodowe liczy 1500 m2, na których prezentuje sie 16 regionów i przedstawicieli branży turystycznej.
Status Regionu Partnerskiego Polskiego Stoiska uzyskało w tym roku Pomorze, ze szczególnym udziałem Gdyni. Stoisko Pomorza ma rekordową powierzchnię – 110 m2 oraz 14 wystawców.
Flagowym produktem Gdyni, w zdecydowany sposób wyróżniającym się na tle całego stoiska pomorskiego, jest zlot największych żaglowców świata, który odbędzie się w Gdyni w dniach 2-5 lipca na starcie regat – The Tall Ships’ Races 2009.
Promocji tej imprezy oraz całego regionu towarzyszą na berlińskich targach:
1. konferencje prasowe promujące cały region pomorski dla zagranicznych dziennikarzy
2. występy na scenie: pokazy masaży, zabiegów spa, koncerty szantowe
3. konkursy, oraz poczęstunki tradycyjnymi potrawami morskimi i kuchni kaszubskiej
4. a od 10 marca w hallu głównym nowego dworca głównego w Berlinie – Berlin Hauptbahnhof, położonego w samym centrum (niedaleko Reichstagu i siedziby kanclerza Niemiec), najnowocześniejszego dworca kolejowego Europy – w miejscu, przez które codziennie przechodzi ok. 100 tys. osób – pojawił się mega – billboard promujący Gdynię oraz Gdańsk.
Zwisa on z przeszklonego sufitu (na jednej jego stronie jest reklama Gdyni, na drugiej – Gdańska). Jego powierzchnia, to 200 m kw. Nie sposób go nie zauważyć. Promocja poprzez billboard potrwa do końca czerwca br. Koszty tej promocji – 14 tys. euro – poniosła Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
Gdyńskie stoisko na ITB Berlin.