Lublin będzie promowany gadżetami

16 stycznia w Urzędzie Miasta Lublin odbył się briefing z lubelskimi mediami poświęcony m.in. nowym gadżetom promującym miasto. Podczas spotkania dyrektor biura marketingu miasta, Michał Krawczyk przedstawił projekt „Marka Lublin” – system identyfikacji wizualnej, który od początku 2007 roku jest realizowany przez Kancelarię Prezydenta – Miasta.

Celem tego projektu jest skuteczne zarządzanie wizerunkiem Lublina, m.in. poprzez projektowanie narzędzi służących jego promocji w długim, jak i krótkim okresie czasu.

Od czerwca 2007 miasto posiada pełny system identyfikacji wizualnej, który został przygotowany na podstawie przyjętej w 2007 roku i konsekwentnie realizowanej Strategii Marki Miasta Lublin. Służy on poprawie rozpoznawalności Lublina i budowaniu odpowiednich skojarzeń z miastem.

W oprawie graficznej systemu identyfikacji, w roku 2008 zrealizowano trzy kampanie reklamowe: kwietniową „Bądź wolny. Studiuj w Lublinie”, majową „Lublin. Nieziemski klimat” oraz we wrześniu „Lublin. Wielkie Dzieje się”.

W swojej bieżącej działalności Kancelaria Prezydenta – Marketing Miasta Lublin (KP-MM) poprzez współorganizację stara się wspierać szereg imprez, podczas których utrwalane są w świadomości odbiorców elementy systemu identyfikacji wizualnej. Taka współpraca z instytucjami publicznymi, czy organizacjami służy rozwojowi inicjatyw zgodnych swoim profilem z promowanym wizerunkiem miasta. Wszystkie działania mają na celu wzrost świadomości i poprawę wizerunku Lublina, promocję jego atutów zarówno kulturalnych, jak i turystycznych.

KP-MM zajmuje się także dystrybucją gadżetów reklamowych, które dzięki spójnemu systemowi identyfikacji wizualnej zapewniają miastu odpowiednie miejsce w świadomości odbiorców.

Na spotkaniu w urzędzie zaprezentowane zostały nowe gadżety. Są to: koszulka z napisem „Widziałem Cię wczoraj we śnie”, teczka z napisem „Zapomnij o przemijaniu”, pióro, długopis z napisem „Lublin – Miasto inspiracji”, smycze, torby z napisem „Polubisz zakupy”, magnesy, przypinki, naklejki na samochód.

Na pamięci USB (pendrive) z napisem „Lublin – miasto inspiracji” znajduje się 40 zdjęć prezentujących najpiękniejsze fragmenty miasta m.in. Plac Litewski, Deptak, Stare Miasto, Muzeum Wsi Lubelskiej, Brama Grodzka, Brama Krakowska. Warto dodać, że są to nietypowe zdjęcia, gdyż zapisane są w formacie 3D, żeby je obejrzeć należy założyć specjalne trójwymiarowe okulary, kolejny gadżet promujący Lublin.

KP-MM przygotowała również na sezon wakacyjny 40 tysięcy wielojęzycznych ulotek oraz folder turystyczny obejmujące tematyką zarówno historię, zabytki, atrakcje turystyczne, jak i klimat miasta.

Lublin będzie również promowany filiżanką i kubkiem z napisem „Zapomnij o cukrze”. Napis ten, jak wiemy wywołał głośną dyskusję za sprawą Krzysztofa Podkańskiego, miejskiego radnego PiS, który stwierdził, że kubek przypomina przykrą sytuacją, że w Lublinie zamknięto cukrownię. Jak widać, humorystyczna chmurka i cytat z ust anioła znajdującego się na kubku potrafi podzielić polityków. Na szczęście, ani Prezydent Miasta Lublina, ani KP-MM nie podzieliły tego stanowiska. Teksty w „dymkach” opracowała warszawska agencja, a mają służyć dodatkowej promocji zdrowego stylu życia, a w tym przypadku przypominać, ze cukier to biały zabójca.

Dyrektor Michał Krawczyk poinformował również, że w tym roku na promocję Lublin wyda 3 miliony 700 tysięcy złotych (600 000zł. więcej niż w 2008r.). Z tych pieniędzy zostaną sfinansowane m.in. gadżety oraz zrealizowana duża ogólnopolska kampania promująca Lublin. Tym razem nie będą to billboardy, a być może duży event, dzięki któremu o Lublinie stanie się głośno w ogólnopolskich mediach. Szczegóły owiane są tajemnicą.

Zaprezentowane gadżety nie trafią tylko do gości Prezydenta Lublina, a przed początkiem sezonu trafią do sprzedaży w Lubelskim Ośrodki informacji Turystycznej. W miejscach najczęściej odwiedzanych przez turystów – hotelach, dworcu kolejowym, atrakcjach turystycznych pojawią się niedługo specjalne „stojaki” z bezpłatnymi folderami i ulotkami. Urząd Miasta planuje również w tym celu współpracę z prywatnymi przedsiębiorcami.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że na łamach drogowskaz.com.pl dostępne są dla wszystkich szczegółowe artykuły nt. zrealizowanych kampanii Lublina, jak i opis prac nad strategią i systemem wizualizacji. Zachęcamy do ich lektury przy użyciu tagów znajdujących się poniżej.


Wszystkie gadżety promujące Lublin. Fot. UM Lublin



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl