Rezerwacje turystyczne przez internet!

20 listopada w Warszawie odbyła się prezentacja nowego na rynku polskim narzędzia do rezerwacji turystycznych, które działa na rynku niemieckim od 2000r. Nowy produkt – Traveltainment adresowany jest do biur podróży. Jednym z najistotniejszych aspektów poruszonych, podczas prezentacji była debata dotycząca relacji pomiędzy klientem, a pracownikiem biura podróży w kontekście rozwijających się usług internetowych. Warto zaznaczyć, że polscy klienci uważani są w Europie za najbardziej wymagających. Polscy klienci zazwyczaj zanim podejmą decyzję o kupnie lub skorzystaniu z usługi sprawdzają jej wiarygodność w kilku źródłach. Podstawowym zadaniem TravelOffica jest pomoc pracownikom biur podróży w wyborze oferty. Narzędzie udostępnia bogatą bazę informacji i zdjęć, a przede wszystkim przeglądarkę ofert.

Podczas prezentacji nasunęło się bardzo istotne pytanie. Czy Polscy klienci preferują wykupić wycieczkę przez internet, czy wolą udać się do biura podróży i zasięgnąć porady sprzedawcy? Należy pamiętać o dużych zaległościach Polski w dziedzinie technologii internetowych oraz o tym, że w Polsce nadal duża część społeczeństwa nie ma dostępu do internetu. Dr Krzysztof Krejtz ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, mówił o wyzwaniu, jakie stoi przed dostawcami usług internetowych. Wyzwaniem tym jest zdobycie zaufania polskiego klienta. Europejczycy nazywają polskich klientów smart shop pers, czyli takich, którzy zanim kupią sprawdzają oferty kilku dostawców, przy takim sposobie kupowania doskonale sprawdza się sprzedaż on-line.

Internet nadal budzi niepokój wynikający z wiarygodności zawartych w sieci ofert, dlatego do zadań pracowników biur podróży należy sprawdzanie ofert, które proponują. Patrząc na rozwój usług sprzedaży on-line na rynku niemieckim, można prognozować, że polski rynek w niedługim czasie będzie się rozwijał z podobnym przyspieszeniem. Czynnikiem wpływającym na tempo rozwoju jest duża niecierpliwość klientów. Ważne jest, aby czas od rozpoczęcia przeglądania ofert do zakupu był krótki.

Reasumując, narzędzia wspierające internetową rezerwację będą w Polsce coraz częściej wykorzystywane przez klientów oraz pracowników biur podróży. Nie mniej jednak proces ten wymaga czasu i wysiłku włożonego przez pracowników biur podróży. Warto by przygotowując usługi turystyczne skierowane do Polskiego ‚trudnego’ klienta były wiarygodne i zawierały jak najwięcej szczegółów.


MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl