„Gdańsk, Gdynia, Sopot. Three cities, one destination”
Urząd Marszałkowski wraz z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną zapraszają do odwiedzin specjalnego portalu Shopandsee.eu. Jego ideą jest przyciągnięcie do Trójmiasta turystów ze Skandynawii na zakupy oraz zainteresowanie ich turystyką aktywną oraz usługami wellness i spa w regionie, a w szczególności w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP mieszkańcy ze Szwecji oraz Wielkiej Brytanii jako główny motyw przyjazdu do nadmorskich miast wymieniają: zakupy oraz zwiedzanie. To właśnie do nich skierowano kampanię promującą region.
PROT wyciągając wnioski z badań, jak i faktu, że w Skandynawii występują znaczne restrykcje dotyczące działalności sklepów wielkopowierzchniowych zdecydował się stworzyć serwis Shopandsee.eu jak i przeprowadzić zakrojone działania promocyjne.
W lutym br. w głównych dziennikach szwedzkich pojawiły się reklamy portalu, które były początkiem zintegrowanych działań promocyjnych skierowanych na kreowanie wizerunku trójmiasta jako jednego celu.
Działania promocyjne zrealizowane od początku 2008 to m.in.:
1) dwutygodniowa kampania outdoorowa (100 podświetlanych tablic w centrum Sztokholmu)
2) intensywna kampania prasowa w głównych dziennikach w Szwecji
3) dwustronnicowa reklama w katalogu Stena Line (nakład 300 000 szt.; większość dystrybuowana jest z prasą codzienną w Szwecji)
4) reklama w magazynach pokładowych oraz biuletynie WizzAir
5) intensywna kampania internetowa w najpopularniejszych serwisach skandynawskich oraz w Google
6) wizyty studyjne dla dziennikarzy
7) promocja podczas największych imprez targowych w Goeteborgu i Sztokholmie
8) działania PR.
Dodatkowo w tym roku zrealizowana zostanie kolejna kampania promocyjna w Turku w Finlandii oraz w Geteborgu w Szwecji.
Portal Shopandsee.eu to innowacyjne połączenie różnych grup interesów dla wspólnej korzyści – wzrostu zainteresowania i odwiedzin turystów z zagranicy. Idea ta pozwoliła na wykreowanie platformy informacyjnej, na której zagraniczny turysta, dzięki klilku kliknięciom ma możliwość zaplanowania pobytu w Trójmieście. Bogata oferta handlowa Trójmiasta jest w znaczny sposób wyeksponowana: znajdziemy tu mapę centrów handlowych oraz szczegółowe opisy partnerskich obiektów – pewnych dogodnieniem dla szukających informacji jest szczegółowa lista sklepów z wyszukiwarką, w której możemy znaleźć sklep z danej branży, np. obuwniczej. Informacje, które turysta znajdzie na portalu pozwalają w 100 proc. na zaplanowanie podróży i zwiedzania. Do tego celu zaprojektowane zostało narzędzie „city guide”, gdzie każdą z wyszukanych informacji można dodać do „koszyka”, a następnie wydrukować bądź przesłać na adres e-mailowy. Dla wygodnych na portalu zamieszczone są gotowe pakiety usług.
Ponadto celem głównym było stworzenie portalu uniwersalnego dla całego trójmiasta – turysta nocujący w Gdyni w ciągu dnia zwiedza Gdańsk, natomiast wieczorem bawi się w Sopocie. Jednak, projektując portal pod kątem turystów zagranicznych twórcy wzięli pod uwagę ich potrzeby i zainteresowania, dlatego w portalu znaleźć można oprócz standardowych informacji dotyczących bazy noclegowej, atrakcji czy muzeów, również namiary na usługi medyczne, odnowę biologiczną, turystykę aktywną. Dostępna jest wyszukiwarka połączeń lotniczych i promowych.
Przykład Trójmiasta pokazuje, że można wspólnie wypromować jedną kampanią kilka miast.
PROT wyciągając wnioski z badań, jak i faktu, że w Skandynawii występują znaczne restrykcje dotyczące działalności sklepów wielkopowierzchniowych zdecydował się stworzyć serwis Shopandsee.eu jak i przeprowadzić zakrojone działania promocyjne.
W lutym br. w głównych dziennikach szwedzkich pojawiły się reklamy portalu, które były początkiem zintegrowanych działań promocyjnych skierowanych na kreowanie wizerunku trójmiasta jako jednego celu.
Działania promocyjne zrealizowane od początku 2008 to m.in.:
1) dwutygodniowa kampania outdoorowa (100 podświetlanych tablic w centrum Sztokholmu)
2) intensywna kampania prasowa w głównych dziennikach w Szwecji
3) dwustronnicowa reklama w katalogu Stena Line (nakład 300 000 szt.; większość dystrybuowana jest z prasą codzienną w Szwecji)
4) reklama w magazynach pokładowych oraz biuletynie WizzAir
5) intensywna kampania internetowa w najpopularniejszych serwisach skandynawskich oraz w Google
6) wizyty studyjne dla dziennikarzy
7) promocja podczas największych imprez targowych w Goeteborgu i Sztokholmie
8) działania PR.
Dodatkowo w tym roku zrealizowana zostanie kolejna kampania promocyjna w Turku w Finlandii oraz w Geteborgu w Szwecji.
Portal Shopandsee.eu to innowacyjne połączenie różnych grup interesów dla wspólnej korzyści – wzrostu zainteresowania i odwiedzin turystów z zagranicy. Idea ta pozwoliła na wykreowanie platformy informacyjnej, na której zagraniczny turysta, dzięki klilku kliknięciom ma możliwość zaplanowania pobytu w Trójmieście. Bogata oferta handlowa Trójmiasta jest w znaczny sposób wyeksponowana: znajdziemy tu mapę centrów handlowych oraz szczegółowe opisy partnerskich obiektów – pewnych dogodnieniem dla szukających informacji jest szczegółowa lista sklepów z wyszukiwarką, w której możemy znaleźć sklep z danej branży, np. obuwniczej. Informacje, które turysta znajdzie na portalu pozwalają w 100 proc. na zaplanowanie podróży i zwiedzania. Do tego celu zaprojektowane zostało narzędzie „city guide”, gdzie każdą z wyszukanych informacji można dodać do „koszyka”, a następnie wydrukować bądź przesłać na adres e-mailowy. Dla wygodnych na portalu zamieszczone są gotowe pakiety usług.
Ponadto celem głównym było stworzenie portalu uniwersalnego dla całego trójmiasta – turysta nocujący w Gdyni w ciągu dnia zwiedza Gdańsk, natomiast wieczorem bawi się w Sopocie. Jednak, projektując portal pod kątem turystów zagranicznych twórcy wzięli pod uwagę ich potrzeby i zainteresowania, dlatego w portalu znaleźć można oprócz standardowych informacji dotyczących bazy noclegowej, atrakcji czy muzeów, również namiary na usługi medyczne, odnowę biologiczną, turystykę aktywną. Dostępna jest wyszukiwarka połączeń lotniczych i promowych.
Przykład Trójmiasta pokazuje, że można wspólnie wypromować jedną kampanią kilka miast.
Billboardy promujące serwis Shopandsee.eu