Opcje na promocje biura podróży
Jak promować biuro podróży, żeby uniknąć banału, a jednocześnie przyciągnąć nowych klientów i zaproponować im atrakcyjne rozwiązania? Tak jak wielu innych organizatorów imprez turystycznych, Tourispol.com również szukał odpowiedzi na te pytania.
Najważniejszym czynnikiem jest wybór odpowiednich metod i zarazem bycie oryginalnym. „Wyróżnij się albo zgiń” – to powiedzenie klasyka marketingu, Jacka Trout’a sprawdza się na każdym etapie promocji. Na rynku usług turystycznych, gdzie wyróżnić się jest szczególnie trudno ze względu na dużą konkurencję i ogromne budżety największych graczy, otwarty umysł i umiejętność nowatorskiego podejścia do reklamy są na wagę złota.
Od czego powinno się zacząć planowanie kampanii promocyjnej w momencie, gdy budżet jest dość ograniczony, a nasza pozycja na rynku jeszcze niezbyt silna?
Najlepiej jest poszukać rozwiązań bezkosztowych – Tourispol.com rozpoczął od przygotowania zniżkowych voucherów na imprezy turystyczne znajdujące się w ofercie.
Vouchery uprawniające do zniżek na imprezy turystyczne o wartości 150, 250 i 500zł rozprowadzano w trakcie eventów promocyjnych organizowanych przez Częstochowską Organizację Turystyczną, wśród branż związanych z ogólnie pojętym wypoczynkiem i relaksem jako bonus dla klientów (np. gabinety kosmetyczne, SPA itp.), jak również sklepy internetowe. Poprzez dystrybucję voucherów Tourispo.com dotarł do szerokich grup klientów, którzy skorzystali z usług biura.
Kampania AdWords – dzięki nowatorskiemu podejściu do promocji, czyli zamianie kilku konkurencyjnych i drogich w branży turystycznej słów kluczowych na znacznie większą ilość słów o mniejszej konkurencyjności, zyskano lepsze efekty, niż standardowa promocja nastawiona na droższe słowa. Kampanię przeprowadzono we własnym zakresie pracując w zespole pracowników działu marketingu i IT. Wprowadzono również do systemu zróżnicowane grupy reklamowe zawierające kilkadziesiąt słów kluczowych, co umożliwiło przeprowadzenie długoterminowej kampanii z lepszymi skutkami – co dało znacznie lepszy efekt niż współpraca z profesjonalną agencją.
Najnowszym pomysłem zespołu Tourispol.com jest połączenie ze sobą dwóch branż uzupełniających się nawzajem, czyli turystyka aktywna i sklep ze sprzętem sportowym. Połączenie okazało się możliwe dzięki otwarciu specjalnego punktu sprzedaży Tourispol.com w siedzibie sklepu Nartyrowery.pl i zaoferowaniu grupie klientów obu partnerów specjalnych zniżek przy jednoczesnym zakupie sprzętu sportowego i rezerwacji imprez turystycznych. Wszyscy fani białego szaleństwa, zarówno nart jak i snowboardu, mogą przyjść do sklepu Nartyrowery.pl i załatwić dwie sprawy jednocześnie – kupić sprzęt (lub zostawić w profesjonalnym serwisie) i korzystając z aktualnej promocji, zarezerwować zimowy wyjazd.
„W naszej bazie znajdują się setki ofert imprez krajowych i zagranicznych w dowolnych terminach do wyboru” – mówi Hubert Majchrzak, specjalista ds. obsługi klienta w Tourispol.com.
Chociaż Tourispol.com oferuje również możliwość rezerwowania wczasów przez internet bez konieczności odwiedzania punktu obsługi klienta, to każdy, kto aktywnie spędzaja swój urlop, chętnie obejrzy najnowsze kolekcje producentów zimowego sprzętu sportowego. W ofercie sklepu znajdują się m.in takie marki jak: Rossignol, Salomon, Atomic. W zaplanowanej na sezon zimowy promocji klienci mogą liczyć na zniżki nawet do 10% przy jednoczesnym zakupie wycieczki i sprzętu sportowego. W bazie ofert Tourispol.com znajduje się najwięcej wyjazdów do Włoch i Austrii, czyli w najchętniej wybieranych ośrodkach sportów zimowych.
Najważniejszym czynnikiem jest wybór odpowiednich metod i zarazem bycie oryginalnym. „Wyróżnij się albo zgiń” – to powiedzenie klasyka marketingu, Jacka Trout’a sprawdza się na każdym etapie promocji. Na rynku usług turystycznych, gdzie wyróżnić się jest szczególnie trudno ze względu na dużą konkurencję i ogromne budżety największych graczy, otwarty umysł i umiejętność nowatorskiego podejścia do reklamy są na wagę złota.
Od czego powinno się zacząć planowanie kampanii promocyjnej w momencie, gdy budżet jest dość ograniczony, a nasza pozycja na rynku jeszcze niezbyt silna?
Najlepiej jest poszukać rozwiązań bezkosztowych – Tourispol.com rozpoczął od przygotowania zniżkowych voucherów na imprezy turystyczne znajdujące się w ofercie.
Vouchery uprawniające do zniżek na imprezy turystyczne o wartości 150, 250 i 500zł rozprowadzano w trakcie eventów promocyjnych organizowanych przez Częstochowską Organizację Turystyczną, wśród branż związanych z ogólnie pojętym wypoczynkiem i relaksem jako bonus dla klientów (np. gabinety kosmetyczne, SPA itp.), jak również sklepy internetowe. Poprzez dystrybucję voucherów Tourispo.com dotarł do szerokich grup klientów, którzy skorzystali z usług biura.
Kampania AdWords – dzięki nowatorskiemu podejściu do promocji, czyli zamianie kilku konkurencyjnych i drogich w branży turystycznej słów kluczowych na znacznie większą ilość słów o mniejszej konkurencyjności, zyskano lepsze efekty, niż standardowa promocja nastawiona na droższe słowa. Kampanię przeprowadzono we własnym zakresie pracując w zespole pracowników działu marketingu i IT. Wprowadzono również do systemu zróżnicowane grupy reklamowe zawierające kilkadziesiąt słów kluczowych, co umożliwiło przeprowadzenie długoterminowej kampanii z lepszymi skutkami – co dało znacznie lepszy efekt niż współpraca z profesjonalną agencją.
Najnowszym pomysłem zespołu Tourispol.com jest połączenie ze sobą dwóch branż uzupełniających się nawzajem, czyli turystyka aktywna i sklep ze sprzętem sportowym. Połączenie okazało się możliwe dzięki otwarciu specjalnego punktu sprzedaży Tourispol.com w siedzibie sklepu Nartyrowery.pl i zaoferowaniu grupie klientów obu partnerów specjalnych zniżek przy jednoczesnym zakupie sprzętu sportowego i rezerwacji imprez turystycznych. Wszyscy fani białego szaleństwa, zarówno nart jak i snowboardu, mogą przyjść do sklepu Nartyrowery.pl i załatwić dwie sprawy jednocześnie – kupić sprzęt (lub zostawić w profesjonalnym serwisie) i korzystając z aktualnej promocji, zarezerwować zimowy wyjazd.
„W naszej bazie znajdują się setki ofert imprez krajowych i zagranicznych w dowolnych terminach do wyboru” – mówi Hubert Majchrzak, specjalista ds. obsługi klienta w Tourispol.com.
Chociaż Tourispol.com oferuje również możliwość rezerwowania wczasów przez internet bez konieczności odwiedzania punktu obsługi klienta, to każdy, kto aktywnie spędzaja swój urlop, chętnie obejrzy najnowsze kolekcje producentów zimowego sprzętu sportowego. W ofercie sklepu znajdują się m.in takie marki jak: Rossignol, Salomon, Atomic. W zaplanowanej na sezon zimowy promocji klienci mogą liczyć na zniżki nawet do 10% przy jednoczesnym zakupie wycieczki i sprzętu sportowego. W bazie ofert Tourispol.com znajduje się najwięcej wyjazdów do Włoch i Austrii, czyli w najchętniej wybieranych ośrodkach sportów zimowych.