Wywiad – Kampania AdWords serwisu FabrykaWakacji.pl

Reklama w wyszukiwarkach internetowych to coraz popularniejszy sposób na dotarcie do wybranej grupy docelowej. Linki sponsorowane w Google AdWords trafiają do ponad 90% internautów. Reklamy w linkach sponsorowanych oglądają te osoby, które rzeczywiście szukają odpowiedzi na wpisane słowo kluczowe.

Zapraszamy do lektury wywiadu z Panem Andrzejem Minkiewiczem – Prezesem i współwłaścicielem serwisu FabrykaWakacji.pl nt kampanii internetowych. Sądzimy, że cykl wywiadów i artykułów poświęconych temu zagadnieniu stanie się źródłem wiedzy dla specjalistów zajmujących się e-marketingiem w branży turystycznej.

Mirosław Ciołek: Jakie są założenia i cele kampanii AdWords Państwa serwisu?

Andrzej Minkiewicz: Założenie – wzrost popularności serwisu turystycznego FabrykaWakacji.pl jako miejsca gdzie można znaleźć oferty wszystkich liczących się organizatorów turystycznych. Miejsce gdzie warto zaglądać, szukając ofert turystycznych w sieci.

Natomiast celem bieżącym, jednym i nadrzędnym jest sprzedaż poszczególnych ofert do najbardziej popularnych kierunków wakacyjnych. Kampania jest skierowana na poszczególne kraje – wg rankingu popularności.

Kto zarządza Państwa kampanią? Przeszkoleni pracownicy biura czy firma zewnętrzna?

AM: Wspólnie pracownik biura i zewnętrzna firma razem koordynują kampanię. Trudno mówić o tym kto bardziej. Jest to robione wspólnie.

Od jakiego czasu trwa kampania w linkach sponsorowanych?

AM: Systematyczna i ciągła kampania trwa od ponad roku, a pierwsze działania w Ad Wordsach zaczęliśmy prowadzić ok. 3 lata temu.

Czy kampania trwa ciągle, czy jest co jakiś czas wznawiana?

AM: Kampania trwa ciągle, modyfikowane są tylko ustawienia kampanii i treści publikowane – czyli inne kierunki są komunikowane w okresie letnim, inne zimowym (co jest oczywiste). Poza tym pojawiają się nowe oferty promocyjne organizatorów – mają swoje osobne „mini kampanie” i są na bieżąco ustawiane, włączane, wyłączane. Moim zdaniem nie można sobie pozwolić na „nie bycie” ponieważ, każdego dnia nowy klient szuka sobie czegoś w sieci. Za każdym razem to jest nowy, inny klient. Inny niż ten co szukał dzień wcześniej. Dlatego zawsze trzeba mieć coś do zaproponowania i to pokazywać.

Jaki jest jej zasięg? Globalny, czy lokalny (kraj, województwo, miasto)? Czy jej odbiorcami są tylko Polacy w Polsce, czy też może Państwa grupa docelowa jest widziana szerzej?

AM: Zasięg kampanii to obszar Polski. Reklamy są wyświetlane w całej Polsce, chociaż mieliśmy pewne „flighty” kampanii gdy była emitowana także za granicą: Irlandia, Anglia, Norwegia. Chodziło nam o dotarcie do Polaków pracujących w tych krajach, którzy bardzo często szukają ofert wakacyjnych poprzez biura w Polsce.

Czy wykorzystują Państwo wyłącznie reklamę w wyszukiwarce czy też korzystają również z reklamy na witrynach partnerów Google takich jak: http://www.wladyslawowo.biz.pl/ gdzie można umieścić swoje reklamy.

AM: Reklamy są wyświetlane także na stronach partnerskich Google.

Czy Państwa kampania ma charakter wizerunkowy, czy też jest nastawiona na promocję konkretnych usług lub produktów i ich sprzedaż?

AM: Kampania jest głównie nastawiona na sprzedaż ofert. Jest to jakieś 80% działań reklamowych w sieci. Pozostałe treści komunikowane w Internecie mają za cel budowanie wizerunku serwisu FabrykaWakacji.pl

Czy śledzą Państwo ruch na stronie za pomocą systemów statystycznych? Jeśli tak, jakiego systemu Państwo używają? – Jeżeli, nie dlaczego nie korzystają Państwo ze statystyk?

AM: Tak, oczywiście monitorujemy na bieżąco działania reklamowe. Google Analytics jest kapitalnym narzędziem, które daje możliwość analizy działań reklamowych w bardzo szybkim czasie. Dzięki temu można bardzo efektywnie optymalizować działania, modyfikować kampanie, ustawienia, koszty – praktycznie w czasie rzeczywistym. Śledzimy ruch na stronie , i daje nam to czytelne wskazówki, jak poruszają się po serwisie jego użytkownicy, i co w związku z tym warto zmienić.

Czy śledzą Państwo konwersje kampanii w linkach sponsorowanych?

AM: Tak, to jest oczywiste. Trzeba to robić, jeśli dba się o każdą wydawaną złotówkę.

Czy poza Google.pl korzystają Państwo z reklamy w polskich wyszukiwarkach np. serwisu Onet.pl, wp.pl?

AM: Robiliśmy próby, testowe kampanie na innych wyszukiwarkach, ale w końcu skoncentrowaliśmy się na Googlach. Daje to w zupełności wystarczające efekty. Poza tym aktywne i efektywne prowadzenie kampanii w kilku wyszukiwarkach byłoby ponad nasze siły. Dlatego przynajmniej do tej pory, koncentrujemy się na Google .

Czy pozycjonują Państwo swoją stronę WWW?

AM: Tak.

Czy prowadzą Państwo kampanie banerowe?

AM: Nie prowadzimy kampanii banerowych. Mam przeświadczenie (może mylne, bo jest to przeczucie, nie poparte statystykami), że ludzie którzy szukają wycieczek w sieci, wchodzą od razu na wyszukiwarki i tam szukają potrzebnych informacji. Wakacje nie są „produktem” kupowanym impulsywnie, „bo się zobaczyło reklamę na banerze”. Proces szukania wakacji w sieci jest dość długotrwały – czytanie opinii, opisów, listowanie ofert i ich porównywanie – to wszystko trwa.

Osoba która szuka wakacji spędza na tym dość długo czasu w sieci – szuka aktywnie. Baner może skusić do kliknięcia, ale jest lepszym narzędziem do promowania produktów / usług nabywanych w większym stopniu pod wpływem impulsu. Takie jest moje wrażenie.

Czy Biuro Podróży posiada własny ?

AM: Nie, ale jest to kwestia czasu. Każda firma której zależy na lojalności klientów, na stałych klientach powinna takie programy prowadzić. Jest to już normalne narzędzie wiązania klientów z marką.

Czy stosują Państwo e-mail , newslettery, sponsoring stron?

AM: E-mail marketing był oczywistym narzędziem stosowanym w momencie startu firmy. Żeby zbudować sobie bazę klientów, to nie wystarczy się zacząć ogłaszać , reklamować tu czy tam. Mailing jest konieczny – do wszystkich znajomych, zaprzyjaźnionych firm i osób, do branży, itp. Pierwsze informacje o firmie rozchodzą się właśnie w ten sposób (mówię o małej firmie), która ma ograniczone środki na publiczną reklamę.

Dziękuję za rozmowę!




MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl