Mit drogich wycieczek oferowanych przez biura podróży

Większość turystów podróżuje zwykle na własną rękę, czyli nie korzysta z usług biur podróży, twierdząc, że mogą w ten sposób zaoszczędzić pieniądze, i że podróż zaplanowana przez nich będzie przyjemniejsza i atrakcyjniejsza. To niestety nie jest jednostkowy przypadek. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z faktu, że biura podróży zwykle mają zawarte specjalne umowy z hotelami i restauracjami, dzięki którym ceny oferowane hurtowo są niższe od cen w detalu (oferowanych pojedynczym klientom w recepcji hotelu, czy menu w restauracji).

USTOA (US Tour Operation Association) przeprowadził niedawno badanie, które pokazało, że Amerykanie przyznają się do wiary w mit wysokich cen w branży turystycznej. Takie przekonanie jest największe wśród młodych Amerykanów.

Badanie pokazało, że 75% młodych Amerykanów czuje potrzebę (głównie z powodu pieniędzy) organizowania podróży na własną rękę. Niestety, uważając takie wycieczki za tańsze popełniają błąd – wycieczki z biurem podróży są przecież rozwiązaniem bardziej ekonomicznym… Młodzi Amerykanie nie korzystają z usług biur podróży, z drugiego powodu, gdyż sądzą, że będą zmuszeni spędzać cały urlop z tymi samymi, nudnymi, starszymi ludźmi. Oni wierzą, że ich wolność będzie całkowicie ograniczona przez udział w wycieczkach „all-inclusive”. Każdy przecież pamięta szkolne wycieczki, podczas których najmłodsi byli pod opieką dorosłych, a napięty plan zwiedzania nie był dostosowany do potrzeb młodzieży. Być może, wyjaśnia to dlaczego 70% starszych Amerykanów (przedział wiekowy 55-64) korzysta z usług biur podróży najczęściej. Możliwe, że młodzi myślą, że biura podróży organizują wycieczki dla wszystkich, w tym samym terminie… Cokolwiek oni myślą, nie musi być to od razu prawdą…

Biura podróży muszą oferować wakacje każdemu, bez względu na wiek z zaplanowanym wolnym czasem i uwzględnieniem atrakcyjnych cen. Zadziwiający jest wynik badania, który wskazuje, że jedynie 6% Amerykanów zdaje sobie sprawę z faktu, że wakacje oferowane przez biuro podróży mogą być tańsze. Być może rezultaty badania zwiększą świadomość ludzi w możliwości agencji turystycznych, a turyści uwierzą, że podróż z wykupionym pośrednictwem biura jest rozwiązaniem najlepszym dla każdej ze stron.

Biura podróży powinny w swoich strategiach promocyjnych zwracać większą uwagę społeczeństwa na fakt, że ceny nie są wysokie, przy jednoczesnym rzetelnym informowaniu o grupie docelowej oferty, jej szczegółach, rabatach i korzyściach. Cena może być jednak wysoka, pod warunkiem, że klient będzie wiedział ile tak naprawdę kosztuje go przelot, zakwaterowanie, wyżywienie, a ile wynosi zysk biura.


MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl