Największa kampania reklamowa Gdańska

W poniedziałek 22 września na ekranach CNN International ruszyła sześciotygodniowa emisja spotu „Gdańsk. We make things happen”. Przypomnijmy, że 26 września, również na ekranach CNN International rozpocznie się Polski.

Emitowana na ekranach CNN International kampania jest kierowana przede wszystkim do mieszkańców Europy, w tym Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Skandynawii, ale także do odbiorców z Azji Środkowo-Wschodniej i Afryki.

Podjęliśmy bardzo dobrą decyzję rozpoczynając promocję Gdańska równocześnie z promocją kraju – mówi Anna Zbierska, p.o. dyrektora Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. To połączenie sił zaowocuje niespotykaną do tej pory kampanią Gdańska. Kanał telewizyjny CNN International wyemituje gdański spot 275 razy, w tym 173 razy w porze najlepszej oglądalności.

Film trwa zaledwie 30 sekund, ale dzięki profesjonalizmowi twórców to wystarczy by rozkochać w Gdańsku nawet najbardziej wymagających. Głównym motywem spotu jest papierowa łódeczka, wraz z którą porywani wiatrem unosimy się nad Gdańskiem a następnie lekko opadamy na wody Motławy i płyniemy wzdłuż linii brzegowej podziwiając piękną panoramę miasta. Mocną stroną filmu są pełne poetyki, utrzymane w ciepłych, bursztynowych barwach zdjęcia autorstwa jednego z najzdolniejszych operatorów młodego pokolenia – Jacka Podgórskiego (autora m.in. zdjęć do filmu „Święto Latawców”). Reżyserem spotu jest Tomek Nalewajek, laureat m.in. Yacha za teledysk Marii Peszek „Nie mam czasu na sex”.

Film dla Gdańska, wg storyboardu Agencji Przybora Zaniewski Limited, przygotował Dom Produkcyjny Papaya Films Sp. z o.o., znany nie tylko z realizacji ostatnich spotów dla Gdańska („Tu się żyje”, ”Odważ się, zobacz sam”), ale również reklam Link 4, ING Banku, Nordea Banku, Plus GSM, Reserved czy Knorr.

Emisja spotu to tylko część kampanii wizerunkowej Gdańska poza granicami Polski. Jednocześnie na stronach CNN.com, CNNInternational.com oraz CNNMoney.com wyświetlonych zostanie 530 000 banerów reklamowych Gdańska.

Gdańska kampania kierowana jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, w wieku od 25 do 55 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, do ludzi o otwartych umysłach, ciekawych świata i kochających podróże. Koszt emisji spotów wynosi 300 tys. dolarów, koszt realizacji filmu wyniósł ok. 260 tys. zł.

Efekt kampanii wizerunkowej Gdańska wzmocni Polski, odbywająca się na ekranach CNN od 26 września do 14 grudnia. Podczas kampanii promocyjnej Polski wyemitowanych zostanie 625 spotów, w których nasz kraj zostanie ukazany oczyma zagranicznego biznesmana. W 30-sekundowych spotach pojawią się migawki z Gdańska, Warszawy, Krakowa, Łodzi, Helu i Zakopanego. Reklamówki zrealizował CNN.

W uzupełnieniu kampanii telewizyjnej, spoty zostaną wyświetlone na stronach CNN.com, CNNInternational.com i CNNMoney.com ok. miliona razy. Również milion, tym razem dolarów wynosi koszt realizacji kampanii, a pokrywają go: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polskie Linie Lotnicze LOT. Jednak to nadal nie wszystko. Kampania jest uzupełnieniem promocji Polski w ramach programu „Eye on Poland” odbywającego się w tygodniu od 6 do 12 października. W trakcie programu prowadzonego przez prezenterkę CNN, Fionnualę Sweeney telewizja wyemituje serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN odwiedzą m.in. Gdańsk i Warszawę, by zapytać Polaków o codzienne aspekty życia.

Kampania ma na celu wypromowanie Polski jako kraju nowoczesnego, dynamicznego i atrakcyjnego turystycznie. Kampania Gdańska ściśle nawiązuje do Strategii Marki Gdańska, zgodnie z którą gród nad Motławą zarówno mieszkańcom, jak i turystom powinien się kojarzyć z duchem wolności, miejscem, które inspiruje i w którym rzeczy niemożliwe stają się rzeczywistością.

Spot promujący Gdańsk – „We make things happen”



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl