Promocja turystyczna Polski Wschodniej
Polska Organizacja Turystyczna jest beneficjentem Działania V.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej – „Promowanie zrównoważonego rozwoju turystyki”. W ramach tego działania zostaną podjęte inicjatywy zmierzające do wzrostu zainteresowania ofertą turystyczną Polski Wschodniej poprzez realizację kompleksowego projektu składającego się z dwóch komponentów.
Pierwszy komponent to: „Studium uwarunkowań atrakcyjności turystycznej Polski Wschodniej”. Dokument składał się będzie z dwóch części:
Działania będą skoncentrowane na promocji województwa warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego oraz świętokrzyskiego. Dotacja unijna na ten cel wynosi 5.882.352,95 euro.
W przygotowaniach do tej ogromnej promocji Polski Wschodniej udział biorą również podmioty współpracujące. Są to w szczególności samorządy miast lokalnych. Ich rolą jest dystrybucja informacji o planowanych działaniach promocyjnych do gmin, powiatów, lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych oraz innych potencjalnie zainteresowanych podmiotów. Ponadto zbierają one informacje o planowanych i podejmowanych w regionach działaniach promocyjnych w celu stworzenia spójnego przekazu i uniknięcia różnic pomiędzy kampanią promocyjną finansowaną przez konkretne miasto, a kampanią zarządzaną przez POT.
Dziękujemy Pani Aleksandrze Wolskiej z Departamentu Wdrażania Funduszy Strukturalnych Polskiej Organizacji Turystycznej za cenne informacje.
Pierwszy komponent to: „Studium uwarunkowań atrakcyjności turystycznej Polski Wschodniej”. Dokument składał się będzie z dwóch części:
- analitycznej (stworzona zostanie do 30.09.08 r., a jej wykonawca wyłoniony został w trybie przetargu nieograniczonego) oraz
- strategicznej – (opracowana zostanie do 30.04.09 r., a jej autorem będzie agencja reklamowa wyłoniona w trybie konkursowym)
- Diagnoza sytuacji społ.-gosp. oraz planów rozwoju pod kątem rozwoju turystyki wraz z oceną aktualnego i planowanego zagospodarowania turystycznego i infrastruktury turystycznej regionu
- Identyfikacja i inwentaryzacja potencjalnych markowych produktów turystycznych
- Analiza wizerunku i rozpoznawalności poszczególnych markowych produktów turystycznych
- Analiza krajowych i przygranicznych propozycji konkurencyjnych
- Wskazanie grup – z podziałem na segmenty i podsegmenty – do których powinna być adresowana oferta turystyczna
- Ocena aktualnego stanu ruchu turystycznego (od roku 2006) oraz perspektyw rozwoju migracji turystycznej różnych segmentów turystów oraz rozwoju różnych typów turystyki
- wyselekcjonowane zasoby i walory turystyczne, zawierające obiektywnie istniejące i uznawane „diamenty” oraz nowe, mniej znane marki, wyłonione w trakcie analizy i rekomendowane do tego zestawu
- rekomendację strategicznie wyselekcjonowanych rynków potencjalnych interesariuszy Projektu, na których należy prowadzić kampanie promocyjne
- wskazanie partnerów regionalnych przy realizacji Projektu – wraz z opisem partnera, uzasadnieniem zakresu partnerstwa i procedur jego implementacji
- zalecenia dotyczące pożądanych kierunków i docelowej stopy wzrostu ruchu turystycznego w wybranych segmentach, które miałyby rozwinąć się w efekcie realizacji Projektu
- propozycję systemu mierników efektywności rekomendowanych działań promocyjnych w ramach Projektu
oraz z części rekomendacyjnej, zawierającej m.in.:
Działania będą skoncentrowane na promocji województwa warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego oraz świętokrzyskiego. Dotacja unijna na ten cel wynosi 5.882.352,95 euro.
W przygotowaniach do tej ogromnej promocji Polski Wschodniej udział biorą również podmioty współpracujące. Są to w szczególności samorządy miast lokalnych. Ich rolą jest dystrybucja informacji o planowanych działaniach promocyjnych do gmin, powiatów, lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych oraz innych potencjalnie zainteresowanych podmiotów. Ponadto zbierają one informacje o planowanych i podejmowanych w regionach działaniach promocyjnych w celu stworzenia spójnego przekazu i uniknięcia różnic pomiędzy kampanią promocyjną finansowaną przez konkretne miasto, a kampanią zarządzaną przez POT.
Dziękujemy Pani Aleksandrze Wolskiej z Departamentu Wdrażania Funduszy Strukturalnych Polskiej Organizacji Turystycznej za cenne informacje.