Wschodzący Białystok – nowa strategia promocyjna miasta

Wschodzący – to hasło, które w najbliższych latach będzie promować stolicę województwa podlaskiego. Strategię promocji i komunikacji marketingowej dla Białegostoku na zlecenie Urzędu Miejskiego przygotował MarketPlace Grupa Eskadra.

Strategia zakłada, że wyróżnikiem Białegostoku jest jego żywa wielokulturowość. To jedyne w Polsce miasto tej wielkości, w którym mamy do czynienia z autentyczną mieszanką języków, kultur i religii. Dlatego historycznie, geograficznie i społecznie stolica Podlasia ma najciekawszą w kraju sytuację w modnym obecnie obszarze komunikacji międzykulturowej.

Stan faktyczny, jak i powszechny wśród Polaków obraz Białegostoku, wskazują, że jest to jedna z największych metropolii ulokowanych we wschodniej części kraju. Miasto jest regionalnym ośrodkiem gospodarczym, naukowym i kulturalnym i jako takie ma szansę stać się nie tylko centrum województwa podlaskiego, ale i całej Polski Wschodniej.

Autorzy strategii, mając poparcie ze strony Urzędu Miejskiego oraz większości mieszkańców uczestniczących w spotkaniach konsultacyjnych oraz w sondzie zorganizowanej przez media lokalne, zarekomendowali przyjęcie hipotezy strategicznej „Wschodzący Białystok”. W pełni wykorzystuje ona atuty miasta, odwołując się do jego położenia i historii. Miasto już wkrótce może stać się prawdziwą bramą na Wschód. Pobliska granica z Białorusią, będąca jednocześnie krańcem Unii Europejskiej, jest szansą na to, aby Białystok był centrum transferu wiedzy, idei i nowoczesnego know-how, płynących z Zachodu na Wschód. A jednocześnie otwierał Europę na duchowość, inspiracje kulturowe bądź budzące się do życia potęgi gospodarcze, z którymi obecnie kojarzy się Wschód.

Białystok jest „Wschodzący” przede wszystkim z uwagi na intensywny rozkwit oraz perspektywy rozwojowe, które właśnie zarysowują się na horyzoncie. Siłą napędową wzrostu miasta są przede wszystkim jego mieszkańcy – kreatywni, przedsiębiorczy, gościnni, otwarci oraz życzliwi. Stolica województwa podlaskiego, jako silny ośrodek akademicki, daje młodym szansę na rozwój i realizowanie swoich pasji.

Białystok z pewnością można określić jako wschodzącą gwiazdę Polski – dynamiczny, nowoczesny ośrodek miejski, stawiający na inwestycje, rozwój edukacji, sportu i kultury. Jednocześnie, dbający o swoją unikatową tradycję i tożsamość oraz chroniący środowisko naturalne. „Wschodzący Białystok” jest uniwersalną metaforą, do zastosowania zarówno w turystyce, gospodarce, nauce, jak i komunikacji z mieszkańcami. Do tej pory żadne z polskich miast nie korzystało z pojęciem „Wschód” w swojej komunikacji marketingowej. Teraz na przykładzie Białegostoku mamy szansę udowodnić, że warto to robić.

Pierwszym etapem działań promocyjnych Białegostoku jest kampania skierowana do mieszkańców. Jest ona jednym z założeń przygotowanej dla miasta strategii promocyjnej i marketingowej. Władze miejskie zdecydowały się na jej przeprowadzenie ponieważ zgodnie z zasadami budowania wizerunku miasta promocję zaczyna się od mieszkańców. To białostoczanie są najlepszymi ambasadorowie miasta i to właśnie oni decydują o przekazie promocyjnym, który płynie na zewnątrz Białegostoku.

W trakcie kampanii zaprezentowane zostanie logo miasta wraz z hasłem reklamowym, mieszkańcy zostaną także poinformowani o założeniach nowej strategii. Zapoznani zostaną z wartościami oraz skojarzeniami, które wiążą się z nową marką „Białystok”. Kampania ma przyczynić się do większej identyfikacji białostoczan z miastem oraz wzbudzić w nich dumę z Białegostoku. Realizatorem kampanii, podobnie jak i autorem strategii, jest Grupa Eskadra.

Na przyszły rok planowana jest kampania ogólnopolska. Jej zadaniem ma być przybliżenie atrakcji turystycznych Białegostoku oraz zaprezentowanie mieszkańcom Polski specyfiki i cech unikalnych miasta. A wśród tych warto wymienić wielokulturowość, tradycje lalkarskie Białegostoku, silne środowisko taneczne czy też miłośników sportów balonowych. Kanały, poprzez które będzie realizowana to telewizja, radio, prasa, Internet ale także działania z zakresu marketingu bezpośredniego.

Wizualizacja kampanii oraz nowe logo miasta zostaną publicznie zaprezentowane 1 października!


MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl