Lublin. Wielkie Dzieje się – nowa kampania Lublina

1 września Lublin rozpoczął kolejny etap wdrażania strategii marki miasta. Jest to już druga – po majowej: Lublin. Nieziemski klimat, miesięczna kampania billboardowa w Warszawie (na stronach drogowskaz.com.pl można znaleźć serię artykułów jej poświęconych). Tym razem nowa kampania będzie informowała o staraniach Lublina o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016r. Aspirowanie miasta do tego tytułu, świadczy o dużym znaczeniu Lublina jako ośrodka kulturalnego na arenie ogólnopolskiej. Przygotowane kreacje prezentowane są na 130 nośnikach typu billboard umieszczonych w centrum Warszawy, przy głównych skrzyżowaniach, w okolicy centrów handlowych oraz ośrodków kultury.

„Wrześniowa zaprasza do odwiedzenia Lublina i uczestnictwa w odbywających się tu wydarzeń kulturalnych. Informuje o ubieganiu się miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. A życie kulturalne Lublina jest wyjątkowo klimatyczne. Na billboardach pokazaliśmy to symbolicznie jako dialog pomiędzy postaciami z historycznych fresków Kaplicy Trójcy Świętej lubelskiego Zamku, a uczestnikami współczesnych wydarzeń artystycznych naszego miasta”- mówi Michał Krawczyk, z-ca dyrektora Kancelarii Prezydenta ds. Marketingu Miasta. „Festiwal Inne Brzmienia, Rozstaje Europy, Festiwal Sąsiedzi, Konfrontacje Teatralne, Najstarsze Pieśni Europy, Jarmark Jagielloński czy Noc Kultury to wydarzenia, które są przykładem bogatego i atrakcyjnego kalendarza imprez” – dodaje M. Krawczyk.

Informacja o kampanii:

Wrześniowa kampania outdoorowa Lublina jest już trzecią akcją promocyjną (po kwietniowej Bądź wolny. Studiuj w Lublinie i majowej Lublin. Nieziemski klimat) organizowaną w ramach realizacji strategii komunikacji przygotowanej przez miasto w 2007 roku. Jak nietrudno zauważyć obecna kampania stanowi kontynuację koncepcji komunikacji miasta zapoczątkowanej majową kampanią w Warszawie. Projekty przygotowane przez Kancelarię Prezydenta – Miasta konsultowane były z Brand Nature Access Sp. z o.o. BNA jest jednocześnie autorem hasła kampanii – Lublin. Wielkie Dzieje się

Główne cele kampanii:
  • tworzenie wizerunku miasta Lublin zgodnego ze strategią marki miasta,
  • zachęcenie do odwiedzenia Lublina i wzięcia udziału w imprezach kulturalnych,
  • wzmocnienie wizerunku miasta jako ośrodka kultury poprzez zakomunikowanie, że kandydujemy do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016r.,
  • wzrost rozpoznawalności miasta.

Przekaz:

Lublin, to miasto w którym historia przeplata się ze współczesnością. Bogate dziedzictwo kulturowe wpływa na codzienne życie, nadając również charakter lubelskiej kulturze. Kameralność i nastrojowość uwypukla tożsamość, wyjątkową duchowość miasta. Dlatego Lublin jest zagłębiem autentycznej; prawdziwej kultury, konsumowanej w sprzyjającym, klimatycznym otoczeniu.

Kanał komunikacji:

130 nośników typu billboard w Warszawie (ulokowanych w centrum Warszawy i przy głównych skrzyżowaniach, w okolicy centrów handlowych, multipleksów i ośrodków kultury oraz na trasach wylotowych z Warszawy). Szacuje się, że kampania wygeneruje ponad 46 milionów kontaktów wzrokowych (przy założeniu, że jeden nośnik uzyskuje minimum 12 tysięcy kontaktów wzrokowych dziennie). Kampania potrwa do 30 września 2008 r.

Opis grafiki billboardów:

W trzech projektach billboardów wykorzystano postaci z malowideł Kaplicy Trójcy Świętej lubelskiego Zamku. Do promocji miasta wykorzystywany jest billboard z aktorką na scenie, motywem bębniarza oraz postacią z parady.

Pochodzą one z fresków:
  1. Naigrawanie, południowa ściana prezbiterium (billboard z bębniarzem),
  2. Cud uzdrowienia w szabat (?), południowa ściana nawy (billboard z parady),
  3. Jagiełło adorujący Matkę Boską z Dzieciątkiem, południowo – zachodnie naroże nawy (postać świętego biskupa wykorzystano w billboardzie aktorki na scenie).

Freski zostały wplecione w występy teatrów. Te autentyczne spektakle odbyły się w ramach międzynarodowego Festiwalu Teatrów Europy Środkowej Sąsiedzi w Lublinie, w dniach 9 – 14 czerwca 2008 r. Na billboardach widoczni są aktorzy Teatru Wolny z Brześcia (Białoruś) podczas parady teatrów Festiwalu Sąsiedzi oraz aktorka teatru ze Słowacji Teatr Lalek na Rozdrożu (zdjęcie ze spektaklu „Kuba”).

Koszty kampanii:

  • wynajem nośników reklamowych, druk, wyklejenie i ekspozycja – 133 830 zł netto,
  • zdjęcia z prawami autorskimi – 15 000 zł netto,
  • konsultacje projektów wraz z kreacją hasła reklamowego – 4 850 zł netto,
  • przygotowanie trzech projektów billboardów do druku – 1300 zł netto.

Copyright Ă‚Ĺ  Kancelaria Prezydenta – Marketing Miasta Lublin



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl