Advergaming skuteczny w promocji hoteli
Advergaming to technika marketingowa polegająca na tworzeniu gier na potrzeby marek oraz ich promocja w Internecie. Celem działań jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców z przekazem reklamowym marki lub produktu przez rozrywkę w postaci internetowej gry reklamowej (ang. advergames).
Gry internetowe to nowoczesna forma dotarcia do potencjalnych klientów w każdym wieku, należy tylko wybrać odpowiednią do kategorii wiekowej grę. Jak wynika z badań średni wiek gracza w USA wynosi 33 lata, w Polsce to około 21 lat. Każda gra flash posiadająca motyw przewodni, umożliwiająca rywalizację z innymi graczami, a najlepsze z nich potrafią rozprzestrzeniać się po sieci internetowej jak wirus – są wtedy zaliczane do narzędzi marketingu wirusowego.
Zalety advergaming dostrzegła firma zajmująca się rezerwacjami hotelowymi poprzez Internet Hotel Club. Serwis hotelclub.pl jest rozwijającym się w Polsce portalem globalnej rezerwacji hotelowej HotelClub powstał w 1996 roku i umożliwia klientom wybór z pośród ponad 30 000 hoteli i innych form noclegowych w ponad 2 200 miastach 120 krajów na całym świecie, w Polsce serwis rozpoczyna dopiero swoje kampanie promocyjne.
Kampania internetowa bazuje na konkursie zorganizowanym na bazie gry w technologii flash pod tytułem Run Hotel. Ta gra reklamowa ma za zadanie wyłonić najlepszych graczy, dla których przygotowane zostały atrakcyjne nagrody.. Zadaniem gracza jest zdobycie jak największej liczby punktów w grze dostępnej na stronie http://www.runhotel.pl, punkty uzyskuje się poprzez przebiegnięcie określonej odległości korytarzami hotelu. Hotel Club przygotował nagrody dla każdego z graczy, zapisując swój wynik w grze każdy z graczy otrzymuje w prezencie nagrodę gwarantowaną – 30$ do wydania w jednym z 40 tysięcy hoteli na całym świecie. Nagrodami głównymi w konkursie są: 4 000 USD (za miejsce I), 2 000 USD (za miejsce II), 1 000 USD (za miejsce III) do wykorzystania na pobyty w hotelach w systemie rezerwacji HotelClub.
Konkurs Hotel Club na bazie gry www.runhotel.pl to jeden z wielu przykładów rozwijającej się tematyki advergamingu w Polsce.
Gry internetowe to nowoczesna forma dotarcia do potencjalnych klientów w każdym wieku, należy tylko wybrać odpowiednią do kategorii wiekowej grę. Jak wynika z badań średni wiek gracza w USA wynosi 33 lata, w Polsce to około 21 lat. Każda gra flash posiadająca motyw przewodni, umożliwiająca rywalizację z innymi graczami, a najlepsze z nich potrafią rozprzestrzeniać się po sieci internetowej jak wirus – są wtedy zaliczane do narzędzi marketingu wirusowego.
Zalety advergaming dostrzegła firma zajmująca się rezerwacjami hotelowymi poprzez Internet Hotel Club. Serwis hotelclub.pl jest rozwijającym się w Polsce portalem globalnej rezerwacji hotelowej HotelClub powstał w 1996 roku i umożliwia klientom wybór z pośród ponad 30 000 hoteli i innych form noclegowych w ponad 2 200 miastach 120 krajów na całym świecie, w Polsce serwis rozpoczyna dopiero swoje kampanie promocyjne.
Kampania internetowa bazuje na konkursie zorganizowanym na bazie gry w technologii flash pod tytułem Run Hotel. Ta gra reklamowa ma za zadanie wyłonić najlepszych graczy, dla których przygotowane zostały atrakcyjne nagrody.. Zadaniem gracza jest zdobycie jak największej liczby punktów w grze dostępnej na stronie http://www.runhotel.pl, punkty uzyskuje się poprzez przebiegnięcie określonej odległości korytarzami hotelu. Hotel Club przygotował nagrody dla każdego z graczy, zapisując swój wynik w grze każdy z graczy otrzymuje w prezencie nagrodę gwarantowaną – 30$ do wydania w jednym z 40 tysięcy hoteli na całym świecie. Nagrodami głównymi w konkursie są: 4 000 USD (za miejsce I), 2 000 USD (za miejsce II), 1 000 USD (za miejsce III) do wykorzystania na pobyty w hotelach w systemie rezerwacji HotelClub.
Konkurs Hotel Club na bazie gry www.runhotel.pl to jeden z wielu przykładów rozwijającej się tematyki advergamingu w Polsce.