Kampania promocyjna Warszawy w Pekinie
Igrzyska olimpijskie odbywające się w Pekinie przyciągają miliony kibiców i turystów z całego świata. Ten fakt postanowił wykorzystać Urząd m.st. Warszawy podejmując działania promujące miasto.
„Działania podejmowane w związku z kampanią promocyjną Warszawy w Pekinie to stoisko promocyjne w polskim centrum konferencyjnym znajdującym się w polskiej ambasadzie oraz mapki Warszawy wręczane przez polskich olimpijczyków w ramach organizowanych spotkań z publicznością. Celem było zwrócenie uwagi na Warszawę, zwłaszcza w kontekście planowanych obchodów 200-lecia urodzin Chopina w 2010 r.” – mówi Katarzyna Garbarska-Nowicka P.O.Naczelnika Wydziału Wizerunku Biuro Promocji Miasta Warszawy.
Stoisko promocyjne jest obsługiwane przez Chinkę znającą język polski i angielski. Na to stoisko zostały przygotowane specjalne materiały w języku angielskim oraz chińskim. Materiały te są rozdawane zarówno dziennikarzom pojawiającym się w ambasadzie jak i Chińczykom przychodzącym do konsulatu. Dystrybuowane będą również podczas organizowanych spotkań z chińską Polonią. Na stoisko to przygotowana została również angielska wersja audioprzewodnika Warszawa Chopina na płycie wraz z mapką warszawskich miejsc związanych z Chopinem. Przewodnik można ściągnąć również w Polsce – dzięki nadajnikom zlokalizowanym w kilkudziesięciu miejscach Warszawy (m.in. Pałac Kultury i Nauki, Łazienki Królewskie, Muzeum Narodowe, Królikarnia, port lotniczy im.Fryderyka Chopina).
Dodatkowo polscy olimpijczycy mają zwyczaj wręczać gadgety promocyjne na organizowanych spotkaniach z publicznością. Jednym z tych gadgetów jest specjalnie przygotowana mapka Warszawy w wersji angielsko-chińskiej.
Wszystkie te materiały były również częścią pakietów promocyjnych przygotowanych na Dzień Polski, który odbył się w ambasadzie 10 sierpnia. Na tę imprezę zostało zaproszonych ponad 700 osób ze świata sportu.
Koszt kampanii szacowany jest na 128 tys. zł.