Działania promocyjne dla Karpackich Klimatów

Urząd Miasta Krosna (województwo podkarpackie) przygotował ciekawą propozycję dla tych, którzy swoje wakacje chcieliby zakończyć mocnym, niespodziewanym i nietuzinkowym akordem. To głównie do nich adresowane są Karpackie Klimaty – trzydniowe święto podkarpackiego pogranicza, najbardziej zagadkowego i niezbadanego zakątka Polski. Warto więc poznać jego tajemnicę, zarezerwować swój wolny czas na ostatni weekend sierpnia (29 – 31.08.2008) i… przyjechać do Krosna! Karpackie Klimaty to międzynarodowa impreza, prezentująca wielowiekową spuściznę kulturalną i historyczną regionu karpackiego. Swój udział w tegorocznej edycji potwierdzili goście z Polski, Ukrainy, Słowacji i Węgier. Wydarzenie łączy czar zamierzchłych czasów z nowoczesnością, ukazuje nieznany powab Galicji, przedstawia jej różnorodność i zabiera w podróż artystyczną, kulturową i kulinarną. Karpackie Klimaty zmieniają średniowieczny rynek krośnieński w tętniące życiem centrum pogranicza. Wśród wielu wydarzeń towarzyszących imprezie każdy znajdzie dla siebie coś wyjątkowego i niespotykanego. I tak miłośnicy kulinariów kresowych posmakują wybornych dań kuchni łemkowskiej i słowackiej. Będą także mogli degustować wina węgierskie podczas Festiwalu Wina Węgierskiego im. Roberta Portiusa. Warto zaznaczyć, że jest to jedyna otwarta impreza winiarska, która odbywa się pod gołym niebem. Atrakcjami tegorocznej imprezy są również Międzynarodowe Biennale Artystycznej Tkaniny Lnianej „Z krosna do Krosna”, Wybór Ulubionego Chleba Krośnian, Barwne parady uliczne, Bieg o Skarb Portiusa oraz Spektakl uliczny grupy „Teatr na Bruku” Karpackie Klimaty mają ogromny potencjał promocyjny dla miasta oraz jego okolic: sprawnie przeprowadzona kampania może wykreować pozytywne oblicze Krosna i całego pogranicza. Dzisiaj podkarpackie tereny są niestety ofiarą krzywdzących stereotypów i schematów myśleniowych. Karpackie Klimaty, z całą swoją przebogatą ofertą kulturalną, mogą to zdecydowanie zmienić. Do tej pory działania promocyjne ograniczały się do relacji medialnych z lokalnymi środkami przekazu masowego. Zmiana nastąpiła w tym roku i dotyczyła następujących obszarów: public relations, outdooru i Internetu. Strategię, opierającą się na tych trzech filarach, przygotowano w kwietniu 2008 roku, a zaczęto ją wcielać w życie od maja br. Za opracowanie kompleksowych działań promocyjnych oraz za ich przeprowadzenie odpowiada Anna Jupowicz-Ginalska, doradca Prezydenta ds. PR (oczywiście we współpracy z Wydziałem Promocji UM w Krośnie i Dyrekcją Regionalnego Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie). Należy przy tym zaznaczyć, że podjęte aktywności propagujące Karpackie Klimaty odnoszą się do tegorocznej edycji i mają również za zadanie wysondować, jak imprezę odbiera niezwykle ważna grupa opiniotwórcza, czyli dziennikarze. Już teraz możemy bez wahania stwierdzić, że krośnieńskie wydarzenie przyjęto wyjątkowo przychylnie – a to stanowi bardzo istotny powód do rozszerzenia promocji (szczególnie wymagającej sporych nakładów finansowych, a więc reklamy) w przyszłym roku. Obecnie najważniejszą sferą działalności Urzędu Miasta jest PR – od media relations, przez brand PR, a skończywszy na e-PR. Po raz pierwszy w historii imprezy powołano Biuro Prasowe, w całości odpowiadające za kontakt z mediami. Przygotowano w pełni profesjonalne materiały informacyjne na temat wydarzenia – wraz z tekstami tematycznie profilowanymi oraz backgrounderami. Nawiązano współpracę z wieloma znaczącymi środkami masowego przekazu, dzięki którym wiadomości o Karpackich Klimatach mają szansę dotrzeć do wielu odbiorców i zachęcić ich do przyjazdu w nasze strony. Zaplanowano także przedsięwzięcia, które mają aktywizować tutejszą społeczność i wzmacniać w niej poczucie lokalnego patriotyzmu. „Zależało nam na tym, aby mieszkańcy i krośnieńscy przedsiębiorcy jeszcze bardziej identyfikowali się z Karpackimi Klimatami i sprawili, by całe miasto żyło tą imprezą i wspólnie się do niej szykowało”. – mówi Anna Jupowicz-Ginalska Doradca Prezydenta ds. PR . Ogłoszono na przykład takie akcje jak „Świet(l)ne Miasto” oraz „Krośnieński wernisaż pod gwiazdami”. Oprócz tego – pomimo tak krótkiego czasu – udało się zorganizować dwie akcje ogólnopolskie, wychodzące z naszą imprezą poza region podkarpacki. Są to:
  • „Otwarty konkurs na logo Karpackich Klimatów” – akcja skierowana do wszystkich, którzy chcieliby spróbować swoich sił w poważnym konkursie artystycznym. Zwycięska praca stała się oficjalnym znakiem wydarzenia na następne lata.
  • „Rodzinne Klimaty” – ogólnopolska zabawa plastyczna dla dzieci, organizowana we współpracy z tygodnikiem „Pani Domu”. Finałowe prace zostaną zaprezentowane na krośnieńskim rynku w trakcie Karpackich Klimatów.
Organizatorzy akcji spotkali się z bardzo miłą reakcją mediów ogólnopolskich i regionalnych: już teraz press clipping wykazuje ponad kilkadziesiąt publikacji na temat promowanej imprezy. Jeżeli zaś chodzi o kampanię reklamową – stosowne działania rozpoczęły się w sierpniu i po raz pierwszy w historii imprezy pojawią się w całym regionie podkarpackim, a przede wszystkim w bieszczadzkich miejscowościach wypoczynkowych. Jeżeli zaś chodzi o Internet, to – również w celach zapoznania się z reakcją internautów – rozpoczęte zostały działania stopniowo tak, aby krok po kroku dojść do pełnej rozmachu aktywności e-marketingowej. Pragnę jednak podkreślić, że zdajemy sobie sprawę z olbrzymiego i stale rosnącego potencjału promocyjnego sieci, dlatego pochylamy się nad nią z równą atencją co nad public relations. W tej chwili korzystamy z marketingu szeptanego i dobrodziejstw, jakie daje Web 2.0. Nieobce są nam więc portale typu user generated content, blogosfera czy tematyczne fora internetowe. Z olbrzymią przychylnością patrzymy na social media – ale pozwolę sobie nie zdradzać więcej szczegółów w tej kwestii. – mówi A. Jupowicz-Ginalska. Poza tym ruszyła oficjalna strona internetowa Karpackich Klimatów www.karpackieklimaty.krosno.pl Twórcy strony wyszli z założenia, że miasto oraz Karpackie Klimaty są ze sobą nierozerwalnie związane: dlatego internauci mają do dyspozycji dwa menu, odnoszące się do albo sierpniowego wydarzenia, albo do miasta oraz jego okolic. Taki podział ma ułatwić zaplanowanie wycieczki do Krosna tak, by pogodzić dobrą zabawę w karpackim stylu ze zwiedzaniem niezliczonej ilości atrakcji turystycznych regionu. Jakie zadania wypełnia strona Karpackich Klimatów? Po pierwsze, goście mogą zapoznać się z ofertą tegorocznej imprezy: scenariuszem, jej poszczególnymi atrakcjami, a także na bieżąco aktualizowanymi informacjami, ciekawostkami czy anegdotami. Po drugie, turyści – korzystając z menu poświęconemu Krosnu – mają możliwość opracowania własnego programu zwiedzania. Wystarczy skorzystać z zamieszczonych map, opisów zabytków albo multimedialnego, interaktywnego przewodnika miejskiego. Podjęcie decyzji ułatwi z pewnością bogata galeria zdjęć z Krosna i ubiegłorocznych Karpackich Klimatów (autorstwa Mirosława Rymara) lub… dział niesamowitych, krośnieńskich legend. Kto wie, może niektórzy przyjezdni odważą się podążyć tropem zaklętych w kamień Prządek, zbójców z zamku Kamieniec czy też duchów Oświęcimów? Po trzecie, strona internetowa ma charakter ściśle użytkowy, ponieważ przyjmuje formę „niezbędnika turystycznego”. Dzięki niemu każdy gość Karpackich Klimatów będzie mógł bez problemu znaleźć nocleg, restaurację, pocztę, aptekę, postój taxi, bankomat czy inne, poszukiwane przez siebie, obiekty. Nieocenioną pomocą okażą się z pewnością informacje na temat możliwego dojazdu do Krosna – od podróży samochodem, przez połączenia autobusowe i kolejowe, a skończywszy na lotniczych. I wreszcie po czwarte: strona umożliwia całodobową współpracę z mediami, dzięki przygotowanemu działowi „Biuro Prasowe”, w którym znajdują się w wszystkie najważniejsze informacje o zbliżającej się imprezie. Stronę zaprojektowali informatycy z UM w Krośnie: Radosław Banasiak i Wojciech Samborowski. Oczywiście liczymy na to, że już w tym roku podjęte działania promocyjne spawią, iż Karpackie Klimaty dotrą do wielu turystów i zachęcą ich do rozsmakowania się w kulturze galicyjskiego pogranicza. Wszystkich serdecznie zapraszamy! Dziękujemy Pani Annie Jupowicz-Ginalska Doradcy Prezydenta ds. PR za pomoc w przygotowaniu artykułu.

Fot. Krośnieńska starówka, autor: Ariusz Nawrocki.

Fot. Krośnieński chleb, autor: Wacław Turek.



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl