Nowe logo Polski na EXPO 2010

Mimo, że EXPO 2008 nie przeszło jeszcze do historii, już trwają prace nad promocją Polski w czasie EXPO 2010. Decyzją Międzynarodowego Biura Wystaw w Paryżu, Wystawa Światowa w roku 2010 odbędzie się w Chinach (Szanghaj), w dniach 1 maja – 31 października 2010. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. wybrała w drodze konkursu projekt logo polskiej sekcji. Autorem zwycięskiego logo i całego systemu identyfikacji wizualnej jest Agencja Lowe Activation z Warszawy. W konkursie wzięło udział 12 prac. Wszystkie propozycje były konsultowane z ekspertami narodowości chińskiej oraz z wykładowcami Zakładu Sinologii UW. Wszystko po to by zwyciężyło logo czytelne, klarowne, jasne dla chińskiego odbiorcy oraz spójne z projektem polskiego pawilonu na Expo 2010. Zwycięskie logo prezentowane poniżej przywołuje na myśl strzelisty wieżowiec nawiązujący do nowoczesności oraz szybkiego wzrostu. Fragment ludowej wycinanki nawiązuje do tradycji.

Każdy ze znaków zawartych w projekcie logo, ma swoją symbolikę i znaczenie. Postacie ludzkie uosabiają myśl, która towarzyszy polskiemu udziałowi w Expo 2010 – „People create city”. Klucz wiolinowy symbolizuje muzykę, tradycję muzyczną w kontekście Fryderyka Chopina. Stalówka pióra to nawiązanie do dorobku w dziedzinie literatury oraz osiągnięć w nauce i wielowiekowej tradycji polskich uczelni wyższych. Orzeł z polskiego godła kojarzy się również z Feniksem, który w mitologii chińskiej jest znakiem pomyślności i dobrych rządów. Ponadto czerwień w chińskiej tradycji jest najszczęśliwszym kolorem, oznacza: radość, szczęście, pomyślność, sławę i bogactwo. System identyfikacji wizualnej obejmuje również wygląd wizytówek, papieru firmowego, zaproszeń, kopert, teczek, ulotek, plakatów, tabliczek informacyjnych dla Biura Komisarza Generalnego Expo2010, a także elementy dostosowujące układ strony www.expo2010.com.pl do nowej wizualizacji. Wszystkie materiały będą używane w działaniach promocyjno-informacyjnych związanych z przygotowaniami do polskiego udziału w Wystawie Światowej EXPO 2010 w Szanghaju.


MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl