
Od 15 czerwca trwa ogólnopolska kampania billboardowa woj. zachodniopomorskiego. Pomysłodawcą kampanii jest Biuro Informacji i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, które jest również realizatorem. Podejmowane działania zostały przewidziane w Strategii Marki Województwa Zachodniopomorskiego (listopad 2004). Obecnie trwają przygotowania do aktualizacji ww. dokumentu i opracowania strategii promocji marki.
Działania obejmują kampanię zewnętrzną oraz wewnętrzną. Kampania zewnętrzna obejmuje działania billboardowe w największych polskich miastach. Są to: Kraków, Zakopane (z uwzględnieniem drogi dojazdowej Zakopianki), Zielona Góra, Poznań, Łódź, Katowice, Toruń, Gdańsk, Sopot, Warszawa, Olsztyn.
Kampania wewnętrzna prowadzona jest na terenie następujących miast: Szczecin, Koszalin, Świnoujście, Kamień Pomorski, Gryfice, Kołobrzeg, Sławno, Białogard, Szczecinek, Świdwin, Drawsko Pomorskie, Wałcz, Police, Goleniów, Łobez, Stargard Szczeciński, Pyrzyce, Gryfino, Choszczno, Myślibórz.
Poza billboardami wykorzystywane są inne formy promocji. Województwo promowane jest w prasie (Newsweek, Wprost, Pani, Twój Styl, Poradnik domowy), oraz w telewizji (antena ogólnopolska TVN – udział w projekcie plaża). Organizowane są również Dni Województwa Zachodniopomorskiego oraz inne imprezy w regionie i poza nim.
Celem prowadzonej kampanii jest
promocja marki województwa Zachodniopomorskiego za pomocą produktów turystycznych – wydarzeń o charakterze turystycznym, kulturalnym. Są to w szczególności Festiwal Słowian i Wikingów w Wolinie, Akademia Słońca – Strefa Aktywnego Wypoczynku w Pobierowie i Pogorzelicy, Festiwal Młodzi i Film w Koszalinie oraz Międzynarodowy Zlot Historycznych Pojazdów Wojskowych w Darłowie.
Na billboardach możemy zauważyć wspólne logo województwa z hasłem „Zachodniopomorskie – morze przygody.”




Wizualizacja billboardów promocyjnych.
Copyright ŠBiuro Informacji i Promocji UM Woj. Zachodniopomorskiego