Promocja biura podróży AMCOM121 – wywiad
Firma AMCOM121 działa na polskim rynku od 1982 roku. Początkowo zajmowała się wyłącznie organizacją specjalistycznych szkoleń językowych dla prawników. Od niedawna z inicjatywy właściciela firmy Pana A. Nowakowskiego jest m.in. biurem podróży specjalizującym się w biznesowych wyjazdach do Miami Beach. Zauważone zostały bowiem walory tego luksusowego miejsca, a kryzys na rynku nieruchomości oraz spadek cen dolara pozwala oferować wyjazdy w cenach konkurencyjnych. Zapraszamy do lektury wywiadu z Panią Martą Horbowską-Zaranek – specjalistą ds. PR projektu.
Witam serdecznie! Czym różni się oferta państwa biura od propozycji polskich biur podróży?
M.H.-Z. Dla Hihg End ofertę AMCOM121 wyróżniają szkolenia i wyjazdy na wysokim poziomie, ale również możliwość poznawania lokalnego środowiska biznesmenów, polityków, prawników, sędziów na gruncie formalnym i nieformalnym. Spotkania Miami chamber of commerce tworzą nowe znajomości i kontakty biznesowe np. parę osób zdecydowało się na kupno apartamentów od poznanych prawników specjalizujących się w tym temacie. Można, więc zaryzykować stwierdzeniem, że poza szkoleniem, zwiedzaniem i wypoczynkiem jest to nowy rodzaj turystyki – turystyka biznesowa – ponieważ nasi prawnicy oferują również usługi w zakresie doradztwa finansowego i inwestycyjnego.
Natomiast dla studentów i młodzieży oferujemy siedmiodniowe wyjazdy za stosunkowo niską cenę (1500pln) połączone ze zwiedzaniem i wycieczką objazdową na Jukatan.
Dlaczego specjalizują się Państwo w wyjazdach do Miami Beach?
M.H.-Z. Główne powody to ciągle niska cena dolara (tania obsługa grupy – apartamenty, wykładowcy, przewodnicy), kryzys na rynku nieruchomości (tanie apartamenty), sezon trwa cały rok oraz unikalność kulturowa tego miejsca, które podoba sie każdemu skąd można robić wypady czy rejsy na Bahama, Kubę i do Meksyku.
Co chcą Państwo pokazać swoim klientom?
M.H.-Z. Klientów powinny zainteresować plaże, wygodne komfortowe apartamenty z widokiem na ocean, ale również tutejsza kultura biznesowa. Unikalne Karaiby w standardzie amerykańskim mają ciekawą historię i bardzo różnią sie od reszty USA. W szczególności South Beach z unikalną architektonicznie dzielnicą Art Deco, kulturą kubańska i południowoamerykańską. Są to więc wakacje nad morzem ale miejskie, żywe ciekawe a nie w hotelu *****, który pod każdą szerokością geograficzna będzie taki sam… Mariot Cancun czy Mariot Hurghada nie rożni się niczym… My wynajmujemy apartamenty nadmorskie gdzie mieszkają ludzie na stale z całego świata. Nad basenem, czy przy grillu zbiera sie “mietanka’ biznesowa z USA, Ameryki Południowej, ale również z Rosji.
Czy tegoroczna kampania ma charakter wizerunkowy, czy też jest nastawiona na promocję konkretnych usług lub produktów i ich sprzedaż?
M.H.-Z. Myślę, że raczej konkretnej usługi ponieważ jesteśmy jeszcze za małą firmą na działanie tak długofalowe.
Do jakiego targetu kierują Państwo swoje działania?
M.H.-Z. Zdecydowanie do każdego o dochodach powyżej 5000pln, osoby które chcą urlop spędzić pożytecznie albo inwestując w wiedzę i wykształcenie swoje lub dzieci albo po prostu chcą milo spędzić urlop w pięknym miejscu. Oferta skierowana jest również do studentów, którzy maja nacisk położony na szkolenie, a nie zakwaterowanie czy przyjemności.
Jaki jest zasięg działań? Kto jest odbiorcą reklamy?
M.H.-Z. Obecnie nasi klienci pochodzą z całej polski, ale podpisujemy umowę z Elsa Europa na realizację obozu międzynarodowego dla członków Elsa tak więc mamy nadzieję zebrać towarzystwo międzynarodowe.
Proszę opisać działania promocyjne w Internecie.
M.H.-Z. Koncentrujemy się na promocji WWW, mailingu, pozycjonowaniu serwisu 121.pl. Posiadamy własną sporą bazę danych. Wykonujemy mailing w serwisach o2.pl, gazeta.pl, Onet.pl oraz Interia.pl
Obecnie nawiązujemy współpracę z serwisem podroze.pl oraz polskim portalem prawa co umożliwi Nam mailing bardziej targetowany.
Jak badają państwo konwersję mailingu?
M.H.-Z. Otrzymujemy raporty z danymi od serwisów internetowych.
Czy śledzą państwo ruch na stronie za pomocą systemów statystycznych?
M.H.-Z. Używamy systemu stat4u.
Czy korzystają państwo z reklamy w AdWords?
M.H.-Z. Nie mam pojęcia co to…