Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu – Gdynia 2008
16 maja, na pokładzie galeonu Dragon rozpoczęła się kampania wizerunkowa miasta Gdyni pod hasłem: Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu Gdynia 2008. Letni odpoczynek mają zapewnić turystom liczne imprezy. Ofertę Gdyni promuje na billboardach aktorka Anna Przybylska.
Od 1 czerwca w największych miastach Polski trwa kampania na nośnikach wielkoformatowych, citylightach oraz cityscrollach. Billboardy promują imprezy żeglarskie, kulturalne oraz muzyczne.
Lato w Gdyni rozpocznie się 21 czerwca. Kolejno odbywać się będą imprezy: Gdynia Sailing Days 30 czerwca – 6 lipca, Open’er Festival 4 – 6 lipca, Ladies’Jazz Festival 10 – 13 lipca, Globaltica World Culture Festival 24 – 29 lipca, Koncert Sinead O’Connor 26 lipca, Koncert Erica Claptona 14 sierpnia i Scena Letnia w Gdyni Orłowie.
Ekspozycja billboardowa potrwa do końca lipca. Kampanię graficzną stworzyła agencja reklamowa Yapan. Ponadto wydrukowano ulotki w języku polskim oraz angielskim, które zostaną dołączone do prasy kolorowej – tygodników, miesięczników oraz dodatków telewizyjnych.
Koszt kampanii miasta Gdyni wynosi 650 000zł.
Warto w tym miejscu napisać, że Urząd Miasta Gdyni zgłosił tegoroczne hasło kampanii w Urzędzie Patentowym. Hasło będzie wykorzystywane, więc w następnych sezonach. Poprzednie kampanie miasta nosiły następujące nazwy: „Gdy inwestujesz… Gdynia”, „Gdynia jest lepsza”, „Gdynia – otwarte miasto dla otwartych ludzi” oraz „Lato zaczyna się w Gdyni”.
Fot. Billboardy promujące Gdynię. Copyright ŠUrząd Miasta Gdyni