Poznań za pół ceny! Nie do wiary! – wywiad

Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna oraz Urząd Miasta Poznania zorganizowali nową akcję promującą Poznań. W akcję zostały włączone podmioty handlowe – hotelarze i restauratorzy. Wszyscy obniżyli o połowę ceny… licząc na wzrost liczby turystów w weekend 24-25 maja.





O akcji rozmawiamy z Panem Janem Mazurczakiem – Dyrektorem Biura PLOT.

Kto wpadł na pomysł akcji?

Na pomysł wpadła kilka miesięcy temu dyrektor hotelu HP Park oraz obecna pani prezes PLOT – Barbara Surma. Poznańscy hotelarze od lat maja problem z zapełnieniem hoteli w weekendy. Akcja ma przypomnieć, że Poznań to miasto turystyczne, ciekawe i idealne na weekendowy wypad. W efekcie liczymy na wzrost zainteresowania miastem Poznaniem, jak i na wzrost liczby turystów, którzy będą chcieli odkryć Poznań na nowo.

Czy przygotowano strategię promocyjną, analizę rynku?

Strategię promocyjną ustaliśmy wraz z Biurem Promocji Miasta Poznania oraz z agencją reklamową Just, która jest autorem billboardów oraz logo akcji.

Panie Dyrektorze, czy miasto wierzy, że obniżenie ceny skusi turystów?

Samo obniżenie ceny nie skusi zapewne nikogo do przyjazdu. Nie wystarczy np. obniżyć ceny chińskiej koszulki z 10 zł do 5 zł za sztukę, by cała Polska zaczęła w nich chodzić. Obniżenie ceny ma zwrócić uwagę na naszą akcję oraz zwalczyć stereotyp, że Poznań wcale nie jest miastem drogim dla turystów, który w Polsce z powodu Międzynarodowych Targów Poznańskich istnieje od kilkudziesięciu lat. Chcemy ściągnąć turystów do Poznania małymi cenami, ale i programem turystycznym. Opracowaliśmy 6 tras turystycznych, które w weekend 24 i 25 maja zostaną zaprezentowane wszystkim chętnym przez profesjonalnych przewodników miejskich za darmo. Dodatkowo wprowadzimy zwiedzających w niedostępne zwykle miejsca dla turystów – np. pokażemy słynne poznańskie koziołki od tylu.



Głównym celem akcji jest przypomnienie, że Poznań to także miasto turystyczne i że idealnie nadaje się na wypad weekendowy – mamy zabytki pamiętające chrzest Polski w 966 r., ale i szereg innych atrakcji: jezioro Maltańskie z wieloma formami aktywnego wypoczynku (narty, sanki, golf, it), szlak piwny, dookoła Poznania – wspaniale trasy rowerowe, szlak kościołów drewnianych, piękne pałace.

Czy wzorowano się na jakimś innym mieście?

Nie wzorujemy sie na żadnych innych kampaniach i nic nam nie wiadomo, by ktoś przeprowadził już coś podobnego wcześniej. Liczymy, ze obniżenie ceny wywoła zainteresowanie turystów. A jeśli akcja sie powiedzie w tym roku, w przyszłym znacznie rozszerzymy jej granice.

Akcja promowana jest na 80 billboardach w całej Polsce. Akcja ma przypomnieć, że Poznań to miasto turystyczne. Strona projektu: http://www.poznan.pl/polceny









Fot. Przykłady atrakcji turystycznych Poznania. Copyright Ă‚Ĺ  PLOT



MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl