Strategia marki Lublin – DZISIAJ

Początkiem każdej dobrej kampanii reklamowej jest stworzenie realnej strategii. Jej celem jest opisanie obecnego wizerunku badanego miasta „Dzisiaj” oraz stworzenie jasnej wizji rozwoju w przyszłości – horyzontu średnio i długoterminowego „Jutro”.

Strategie są popularnym narzędziem wspomagającym aktywność promocyjną. Przy jej tworzeniu pomocna jest analiza przeszłości oraz innych strategii np. rozwoju lokalnego, pozyskiwania środków unijnych. Pozwala to zachować porządek i spójne cele w perspektywie kilkuletniej. Dzięki dobrze opracowanej strategii poprawia się wizerunek miasta, gminy i regionu. Miasto zyskuje w oczach potencjalnych inwestorów, a przede wszystkim zwiększa się ilość turystów. W ramach strategii określane są narzędzia promocji na zewnątrz oraz zasady. Umożliwia ona również koordynację wszystkich działań na każdym etapie promocji miasta.

Strategie kampanii przygotowywane są w formie tabeli.

Tabela strategii zawiera wiele informacje. Pierwsza z nich opisuje dziedzictwo i pochodzenie miasta. Odpowiadamy w tym miejscu na pytania: Skąd pochodzę? Co w mojej historii czyni mnie wyjątkowym?

Jakie jest pochodzenie Lublina? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. „Lublin to miasto ponad 700 – letniej historii obfitującej w ważne i malownicze wydarzenia rodzące się na styku kultury polskiej i wschodnich kresów Rzeczpospolitej. Nie można w pełni zrozumieć tego miasta bez poznania jego tradycji jagiellońskich, wielokulturowości i wieloreligijności jak również przedwojennej wagi diaspory żydowskiej. Lublin to historycznie miejsce styku cywilizacji zachodniej z duchowością wschodnią. Dziedzictwo miasta jest jednym z bardziej znaczących na tle innych polskich miast.” – czytamy w strategii. Należy zauważyć, że każde miasto Polski może odwołać się do historii, ale to okres będzie identyfikował wizerunek miasta.

Kolejnym etapem jest pole kompetencji. Dzielimy je na mocne strony dziś i mocne strony jutro. Obecnie mocną stroną Lublina jest duża społeczność studentów oraz bliskość granicy. Zatracona została niestety wielokulturowość miasta opisywana w polu dziedzictwo. Zauważalna jest bowiem dominacja Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Pojawiają się więc cechy szczególne, które czynią miasto wyjątkowym. Są to m.in. bogactwo historyczne, potencjał młodych, kompetencja „wschodnia” i potencjał ekologiczny produktów.

Ostatnim etapem oceny ‘dzisiaj’ jest opis osobowości. Lublin jest bowiem spokojny i nastrojowy, pasywny i asekurancki, nieznany, ambitny, ale mający kompleks niższości.

Powyższa analiza jest podstawą do stworzenia strategii ‘jutro’. Opis misji, ambicji i kompetencji jutra przedstawimy w następnym artykule.


MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl