Dumy i radości – nowa kampania Śląska
Agencja Reklamowa Grupa Eskadra, która promowała m.in. portal gazeta.pl zakończyła prace nad kampanią dla województwa śląskiego. Jej głównym celem jest wypromowanie optymistycznego wizerunku województwa. Kampania jest wynikiem wprowadzania w życie przyjętych w 2007r. strategii marketingowych.
Działania pod hasłem „Śląskie. Pozytywna Energia” skierowane są przede wszystkim do mieszkańców regionu. Komunikacja wewnętrzna ma podbudować mieszkańców by byli dumni z walorów śląska. Lokalni odbiorcy mają przestać myśleć stereotypowo o miejscu, w którym żyją, pracują, odpoczywają. Kampania ma zidentyfikować ich z województwem.
Za pomocą różnych kanałów promocji zostaną przedstawione wybrane miasta województwa powiązane z dowcipnym ukazaniem śląskich dum i radości. Reklamy pokazują Śląsk pełny pozytywnych emocji i ciekawych atrakcji. Promowane subregiony to m.in. Będzin, Częstochowa, Zabrze, Wisła.
Reklamy z udziałem członków kabaretu Łowcy.B można zobaczyć na autobusach, billboardach, citylightach, prasie i telewizji. Akcji towarzyszy również kampania bannerowa na stronach WWW i konkurs internetowy.
Ponadto prowadzone będą liczne działania marketingu bezpośredniego. Ruszą akcje „Fotoboard”, „Autostopowicze” oraz „Naklejka”. Dzięki pierwszej, każdy zainteresowany będzie mógł otrzymać spersonalizowaną pocztówkę. Animatorzy „autostopowicze” będą trzymali w rękach rozwinięcia miast: „Śląskie Będzin dobrze”, „Śląskie Cieszyn się bardzo”, „Śląskie grube Rybnik”. Natomiast na stacjach benzynowych kierowcy otrzymają napój energetyczny SLS i naklejkę z napisem: „Ten samochód napędza Śląskie. Pozytywna Energia”.
Wszyscy turyści i mieszkańcy będą mogli wziąć udział w rowerowym paletonie – 26 kwietnia.
Kampanię zlecił Urząd Marszałkowski.
Wielość prowadzonych działań potwierdza, iż kampanie przygotowywane przez profesjonalne agencje są ciekawsze i przede wszystkim skuteczniejsze. Być może wzorem Śląska pójdą inne regiony Polski.