Polska kraj turystycznie…

No właśnie jaki? Rozwinięty, zacofany, atrakcyjny, a może myślący o zmianach? Czy z Polską turystyką muszą kojarzyć się tylko góry i morze? Odpowiedź brzmi nie! Dopiero zaczynamy powoli odkrywać lokalne perełki mogące przyciągnąć turystów. Największą rolę odgrywają władze terytorialne, które mogą przyciągnąć turystów np. odnowionym zalewem ze środków unijnych. Ale czy odnowiony zbiornik spełni swą rolę gdy w okolicy nie ma porządnej drogi, hotelu, restauracji? Każdy turysta to pieniądz. Dlaczego w gminach nie ma aktywnych osób od pozyskiwania funduszy unijnych? Główne projekty z zakresu turystyki mieszczą się bowiem w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Działanie 1.4 ZPORR ma na celu działania zmierzające do rozwoju turystyki i kultury. Zrealizowano już ponad 120 projektów. Do wykorzystania w latach 2007-2013 jest 8 mld euro. Miejsc godnych uwagi zagranicznych gości mamy wiele. Jeziora, kotliny, rezerwaty, pomniki przyrody, budynki, kolejki…Duże miasta nie mają do zaoferowania wielu atrakcji, które z pewnością mogą o ile zachcą zaoferować lokalni mieszkańcy. Instytut turystki na swoich stronach internetowych prognozuje wzrost liczby przyjazdów turystów od 15,7 mln w 2007 roku do ponad 20 mln w latach 2012 i 2013. Średnioroczna dynamika liczby przyjazdów turystów do Polski w latach 2007 – 2013 szacuje się na poziomie 4%. Polska jako kraj powinna również być promowana nie tylko w krajach Unii Europejskiej ale i Ameryce Północnej. Turyści z nieościennych krajów „15” będą nadal w większym tempie przyjeżdżać do naszego kraju. Oczekuję się jednak mniejszego tempa wzrostu liczby przyjazdów z Niemiec i sąsiadów ze wschodu. W porównaniu do 2006r. w pierwszym kwartale 2007r. nastąpił wzrost wydatków turystów poniesionych na terenie Polski. Dotyczy to zarówno turystów (228 USD na osobę w 2007r. do 167 USD w 2006r.), jak i odwiedzających jednodniowych (69 USD w 2007r. do 42 USD w 2006r.). Łączne przychody z tytułu przyjazdu cudzoziemców w I kwartale br wzrosły i wyniosły 7 187 mln USD. Czy potrafimy te wzrosty wykorzystać z pomocą unijnych środków? Zobaczymy… Pamiętajmy, że rewitalizacji perełek musi towarzyszyć poprawa infrastruktury społecznej i technicznej. Poza drogami muszą powstawać lokalne prywatne pensjonaty, restauracje. Właściciele wspólnie powinni promować swój obszar. Tworzone powinny być Polskie Ośrodki i Punkty Informacji Turystycznej na rynkach zagranicznych.


MENU

Strona główna

O nas

Redakcja

Mapa strony

Kontakt

Reklama

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POPULARNE TEMATY

 



Miejsce na Twoją reklamę

O Nas | Redakcja | Kontakt | Reklama | Polityka Cookies i Polityka Prywatności | Mapa strony

Promocja Regionów | Promocja Biur Podróży | Promocja Hoteli i SPA | Turystyka biznesowa i obiekty konferencyjne | Systemy dystrybucji

© drogowskaz.com.pl